skip to Main Content

صنایع دستی حاجی آباد ظرفیتی برای تولید ثروت و اشتغال/ اتصای حاجی آباد به قطب تولید گلیم کشور

به گزارش  پایگاه خبری بادگیر نیوز ، هم اکنون در شهرستان حاجی آباد  یک هزار و ۶۸۰  نفر در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند که  به گفته  رئیس اداره صنعت معدن تجارت حاجی آباد زمینه ایجاد ۱۰۰۰ شغل جدید نیز از این طریق در شهرستان  وجود دارد، اما بخش صنعت دستی در شهرستان هنوز در مسیر توسعه دچار مشکل است.

تاکنون هدفمندی تولید و مسیر انتقال و عرضه دست ساخته های ظریف هنرمندان حاجی آبادی سر و سامان نیافته و خالقان آثار هنری ارزشمند از شروع کار در دلهره اند که آیا محصول تولیدی آنها به فروش خواهد رفت یا نه و یا اینکه چه بهایی به قدر زحمتشان به تولید آنها پرداخت خواهد شد.

اتصای حاجی آباد به قطب تولید گلیم کشور

محمد میرزاده فرمانده سپاه حاجی آباد با بیان اینکه حاجی آباد به قطب گلیم بافی کشور متصل شده است،اظهار کرد: قالی بافی ، گلیم بافی و جاجیم بافی جز کهن ترین صنایع دستی حاجی آباد است و گلیم حاجی آباد با نقشه های متنوع از جمله شکسته و اسلیمی در زیر مجموعه گلیم های نفیس استان مشتریان بسیاری در داخل و کشور دارد.

میرزاده گفت:با همکاری دفتر امام جمعه و موسسه خیریه شهرستان و با همکاری مرکز تولید گلیم و فرش استان کرمان قرار براین شد تا وسایل مورد نیاز گلیم بافی از استان کرمان تحویل بگیرم و گلیم تولید و به آنها بفروشیم.

وی بیان داشت: با وصل شدن شهرستان به قطب تولید گلیم کشور زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰۰نفر از بانوان در روستا و شهر و از جمله بخش احمدی و کوهشاه فراهم می شود.

فرمانده ناحیه حاجی آباد تصریح کرد: با توجه به وضعیت بیکاری ، آمار بالای بانوان سرپرست خانوار در شهر و روستاهای شهرستان و به جهت جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر نیاز به ایجاد کارهای تولیدی خانگی در سطح شهرستان هستیم که ایجاد این مشاغل بسیاری از مشکلات را کم می کند.

منبع : پیارم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top