skip to Main Content

تحصیل دانش آموزان مینابی در مدارس تخریبی و کانکسی/ اینجا خبری از آموزش هوشمند نیست

به گزارش پایگاه خبری بادگیر نیوز ، امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی یکی از دغدغه های آموزش و پرورش، ایجاد بستری مناسب جهت ایجاد محیط آموزشی و یادگیری هوشمند مطابق با فناوری های روز دنیا برای تربیت دانش آموزان در مدارس است.

در واقع هوشمند سازی مدارس یکی از دستاوردهای مهم در روند برنامه های آموزش و پرورش است که فوائد و نتایج خوبی را به همراه دارد و تحولی نوین در امر آموزش همراه با تجارب واقعی محیط زندگی دانش آموزان و فردای آنها خواهد بود.

علیرغم اینکه در مدارس استان های کشور پهناور ایران برد های هوشمند که جای تخته های سیاه را گرفته اند و استفاده از نرم افزارهای موجود قابل نصب امکانات مختلفی شامل امکان نوشتن، ضبط تصویر و دروس، ورود و خروج فایل های صوتی و تصویری و نوشتاری را فراهم کرده اما مدارس شرق هرمزگان در شهرستان میناب از این امکانات بی نصیب مانده و دانش آموزان این منطقه در عین محروم ماندن از هوشمند سازی مدارس در کانکس های فرسوده و در زیر سقف های ترک خورده ادامه تحصیل می دهند.

برای بررسی وضعیت تحصیل دانش آموزان در مناطق محروم شهرستان میناب به روستای تُــــمبو ازبخش سندرک در ۱۲۰ کیلومتری شهرستان میناب سفر کردیم، روستایی که دانش آموزان آن در یک دبستان با قدمت ۳۰ ساله و تعدادی از آنها در یک کانکس ادامه تحصیل می دهند.

دبستان ۳ کلاسه شهید عبدالله احمدی با ۷۰ دانش آموز از جمله مدارسی است که علیرغم قدیمی بودن آن از گنجایش کافی برای ادامه تحصیل دانش آموزان این منطقه ندارد و بخشی از دانش آموزان مقطع پیش دبستانی تحصیل خود را در یک کانکس ادامه می دهند.

یکی از معلمان این دبستان در گفتگویی اظهار کرد: شیوه نوین تدریس ایجاب می کند که دانش آموزان نیز با روشهای نوین آموزشی آشنا شوند اما نه تنها دانش آموزان از این داشته ها محروم اند بلکه تخته سیاه کلاس های این دبستان بر روی بلوک گذاشته و در روی نیمکت های پوسیده درس می خوانند.

وی افزود: اطلاعات آموزشی مورد نیاز دانش آموزان مقاطع دبستان به دلیل نبود تجهیزات برای دانش آموزان قابل انتقال و فهم نیست.

در شهرستان میناب بیش از ۱۳۰مدرسه تخریبی و نا ایمن وجود دارد که در فصل بارندگی این مدارس در مقابل سقف های لرزان مقاومت نیستند تا جایی که تحصیل زیر سقف های لرزان و کانکس ها تهدید جدی برای دانش آموزان به همراه دارد.

غلامرضا سالاری میری مدیر آموزش و پرورش شهرستان میناب گفت: در شهرستان میناب بیش از ۴۹هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند که برای حل مشکلات آموزشی آنها نیازمند توجه جدی است.

مدیر اداره آموزش و پرورش میناب با اشاره به وجود مدارس تخریبی که امنیت دانش آموزان را به خطر انداخته گفت: این مدارس هرساله در چنین مواقعی خطرات زیادی را متحمل دانش آموزان کرده که جادارد برای مدارس تخریبی شهرستان فکری اساسی شود..

وی گفت: ما مدارس هوشمندسازی نمی خواهیم، بیشترین دغدغه این شهرستان برای دانش آموزان ایجاد سرپناه امن آموزشی است که بتوان با امنیت جانی مناسب به تحصیل بپردازند.

سید مصطفی ذوالقدر نماینده حوزه شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این رابطه اظهار کرد: شهرستان میناب و رودان مدارس تخریبی زیادی دارند در سیریک هم بخش بمانی و روستای کندال مدرسه هایشان تخریبی است. لذا انتظار حمایت بیشتر از دولت برای رفع این معضل در شرق استان داریم. در جاسک و بشاگرد هم کمبود فضای آموزشی محسوس است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده حوزه شرق استان افزود: متاسفانه برخی مدارس در این حوزه شرایط بحرانی دارند که اگر حمایت ویژه ای صورت نگیرد ،فاجعه  به بار خواهد آمد.

ذوالقدرخاطرنشان کرد: اواخر سال گذشته سقف دو مدرسه در هشتبندی و زهوکی فرو ریخت که بحمدالله بخیر گذشت و البته از اینکه اداره کل نوسازی مدارس این پروژه ها را به سرعت آغاز کرد جای تقدیر و تشکر را دارد.

ذوالقدر در ادامه با اشاره به اینکه مسئله مدارس تخریبی استان را باید برسی کرد، اضافه کرد: در شهرستان میناب بالغ‌بر ۲۰۰ مدرسه داریم که در وضعیت مطلوبی قرار ندارند و نیاز به بازسازی دارند که امیدوارم وزیر آموزش‌وپرورش نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشد.

نماینده شرق هرمزگان در مجلس بابیان اینکه از استاندار خواهش می‌کنم که با جدیت به این مدارسی که رو به تخریب هستند، توجه داشته باشد، عنوان کرد: مدارسی داشته‌ایم در میناب که وضعیت بحرانی داشته و زمانی که دانش آموزان در آن نبوده‌اند سقف آن ریزش کرده است که نیاز به بررسی جدی دارد که دیگر شاهد تکرارش نباشیم.

شهرستان میناب با داشتن بیش از ۱۲۰ مدرسه تخریبی در ۹۰ کیلومتری بندرعباس قرار دارد.

منبع : میناب جنوب

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top