- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

صدا وسیما بازوی توانمند سازمان مناطق آزاد در دست یابی به اهداف است/ رادیو کیش، پرشنونده ترین رادیو کشور است

به گزارش  پایگاه خبری بادگیر نیوز [1] ، علیرضا نجابت، مدیر کل صدا و سیمای مرکز کیش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به رسالت رسانه ای صدا و سیما اظهار کرد: نگاه رسانه و تاکید سازمان صدا و سیما در جزیره کیش بر همکاری و تعامل با سازمان و دیگر نهادها و ارگان های مستقر در کیش در راستای تحقق اهداف تعیین شده برای مناطق آزاد است.

وی با بیان اینکه کیش در گذر زمان دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است، افزود: کیش در میان مناطق آزاد انحصاری ترین منطقه آزاد بوده و در برنامه ریزی ها نیز باید تفاوت های موجود مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کیش با اشاره به اینکه شاید در سال های گذشته تعامل و ارتباط کاملی میان سازمان و صدا و سیما شکل نگرفته است، تاکید کرد: ما در مقابل سازمان نیستیم و انعکاس مشکلات دلیل بر تقابل نیست بلکه رسالت رسانه این است که صدای مردم و گوش شنوای مسئولان باشد تا با برقراری ارتباط میان مردم و مسئولان مشکلات مردم و جامعه برطرف شود.

معرفی فرصت ها و جاذبه های کیش

نجابت با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی که امروز در کیش به وجود آمده است با بهره گیری از مزیت ها و پتانسیل های موجود در جزیره کیش باید رفع شود، افزود: باید فرصت های سرمایه گذاری را شناسایی و به مردم در داخل و خارج کشور معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۴ هزار میلیارد از سرمایه کشور توسط گردشگران ایرانی به خارج از کشور برده شد ،تاکید کرد:اگر سازمان منطقه آزاد کیش در برنامه ریزی ها ورود کرده و سیاستگذاری ها لازم را صورت دهد وظیفه رسانه نیز پوشش کامل و اطلاع رسانی صحیح این برنامه ها خواهد بود.

وی به قابلیت اجرای برنامه های مشترک با استان ها توسط صدا و سیمای مرکز کیش اشاره کرد و افزود: این مرکز قابلیت برقراری ارتباط با مراکز استان ها در راستای معرفی جاذبه های گردشگری و پتانسیل های سرمایه گذاری در جزیره کیش را دارد.

این مقام مسئول در صدا و سیمای کیش با تاکید بر اینکه ایجاد بسترهای لازم برای این ارتباط از مسائلی است باید جهت این تعامل دو جانبه صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های ما ایرانی ها این است که برای سفر هدف گذاری خاص نداریم، اظهار کرد: وجود یک نقشه کامل برای سفر و معرفی مکان های گردشگری از خلاء های کشور ماست.

به گفته نجابت درآمد کشور ترکیه از گردشگری سه برابر درآمد کشور ما از نفت است با وجود اینکه جاذبه های گردشگری در نقطه به نقطه کشور ما بارها بیشتر از این کشور است.

وی افزود: گردشگر خارجی با آمادگی و شناخت کامل از محل سفر اقدام به مسافرت می کند در حالیکه نه تنها گردشگر ایرانی برای سفر برنامه ریزی ندارد بلکه مکان های گردشگری ما نیز نقشه راه و معرفی نامه سفر برای مسافران خود ندارند.

مدیر کل صدا و سیمای کیش با تاکید بر اینکه با طرح جامع گردشگری و رشد فرهنگ گردشگری در جزیره کیش می توان رشد و رونق گردشگری را شاهد بود ،اضافه کرد: باید رسانه در این عرصه ورود کرده و با فراهم آوردن بسترهای آن که مهمترین بخش بستر ماهواره است گام های اساسی برداشته شود.

وی تاکید کرد: برای ورود به این عرصه نیازمند حمایت های سازمان منطقه آزاد هستیم زیرا این مرکز در کیش با توجه به اینکه مستقل ارزیابی می شود از دریافت بودجه استانی محروم است .

نجابت ایجاد بستر مخابرات را نخستین قدم برای حضور در شبکه های استانی دانست و افزود: دومین قدم ارتقاء کیفی و برنامه سازی است که با وجود نیروهای خوب که در کیش وجود دارد و جذب نیروهای توانمند از استان های دیگر کشور که تمایل به حضور در جزیره کیش دارند این مسئله نیز قابل بررسی است.

یافتن هویت استانی در کیش

وی با بیان اینکه به دنبال تبدیل کیش به شبکه و یافتن هویت استانی برای مرکز کیش هستیم، عنوان کرد: در قدم پخش برنامه رادیو کیش را که از پرشنونده ترین رادیوهای کشور است به صورت ۲۴ ساعته کردیم زیرا کیش جزیره زندگی است و مردم تا پاسی از شب در جنگ ها و کنسرت ها حضور دارند.

مدیر کل صدا و سیمای کیش بیان کرد: مشکلاتی از گذشته های دور در این مرکز وجود داشت که با نگاه مثبت مدیرعامل سازمان دستور پیگیری و رفع آن ها صادر شد که در صورت به انجام رسیدن موارد مطرح شده شأنیت رسانه ملی جزیره ارتقاء خواهد یافت.

وی یکی از نقاط ضعف برنامه های این مرکز را عدم توجه به محتوای برنامه ها و برنامه سازی دانست و افزود: تلاش های بسیاری از سوی همکاران مرکز صورت گرفته  اما با توجه به ساعت محدود برنامه ها حجم تولیدات مرکز کم است و این مسئله ما را مجبور به استفاده از برنامه های شبکه سراسر و یا تولیدات گذشته هستیم.

به گفته نجابت تولید تله فیلم هایی با محوریت معرفی جزیره کیش در شبکه های استانی نیازمند حمایت های سازمان و مشارکت در این برنامه است.

وی گفت: به دنبال ساخت فیلم های سینمایی با حضور اسپانسر هستیم زیرا حامیان مالی زمانی به عرصه سرمایه گذاری درتله فیلم و فیلم های سینمایی وارد می شوند که پخش کشوری داشته باشیم.

این مسئول در صدا و سیمای کیش با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه های ما این است که برای گردشگران هم برنامه داشته باشیم تاکید کرد: ما مجموعه کوچکی هستیم که تمام توان خود را برای تولید برنامه به کار می گیریم اما برای حضور در شبکه های استانی و کشوری و معرفی جاذبه های گردشگری و سرمایه گذاری کیش نیازمند ورود حامیان مالی و سازمان هستیم.

وی چشم اندازهای مدیریتی صدا و سیمای مرکز کیش را قرار گرفتن در بستر پخش ماهواره ای، معرفی کیش به عنوان لوکیشن سریال ها و فیلم های تلویزیونی و سینمایی، تولید برنامه ای برند با نام و نشان جزیره کیش و تولید برنامه هایی با استفاده از لوکیشن های شهری به جای ساخت برنامه های استودیویی دانست و افزود: تولید برنامه های کودک و نوجوان در سطح شهر در حال انجام است و تلاش می کنیم تا از فرصت آب وهوای خوب جزیره برای حضور و برنامه سازی در سطح شهر استفاده کنیم.

معرفی ویژه برنامه های دهه فجر

مدیرکل صداوسیمای مرکز کیش همچنین با اعلام ویژه برنامه های دهه مبارک فجر گفت: تولید و پخش ویژه برنامه های رادیویی و تلویزیونی با هدف معرفی دستاوردها و خدمات بی شمار نظام مقدس جمهوری اسلامی و حضور پر رنگ مردم در انقلاب و حفظ آن انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه تلویزیونی شب های فجر در ۱۰ قسمت به مدت ۵۰ دقیقه با حضور میهمانان ویژه ، برنامه در جزیره در ۱۰ قسمت ۱۵ دقیقه ای، ۳۶۰ درجه در ۱۰ قسمت ۳۰ دقیقه ای از مهمترین برنامه های سیما کیش است.

جشنواره فیلم سینمایی با موضوع انقلاب، پخش موسیقی انقلاب در برنامه آوای انقلاب، ویژه برنامه راهپیمایی ۲۲ بهمن و پخش زنده راهپیمایی از شبکه محلی و سراسری و پخش ۸ مستند تلویزیونی از دیگر برنامه های سیمای کیش در ایام الله دهه مبارک فجر است علیرضا نجابت از آن ها یاد کرد و افزود: برنامه های خانواده، کودک و نوجوان و ورزش سیمای کیش نیز با رویکرد پیروزی انقلاب اسلامی پخش خواهد شد

وی گفت: رادیو انقلاب به صورت اجرای میدانی و در جمع مردم با حضور شخصیت های فرهنگی و هنری برجسته کشور ، برنامه کیش با ۱۲ برنامه ۹۰ دقیقه ای ،برنامه امروز کیش با ۹ برنامه ۴۵ دقیقه ای، برنامه شب های جزیره در ۹ برنامه ۶۰ دقیقه ای، برنامه رادیویی آوای دریا با ۱۲ برنامه ۴۵ دقیقه ای، مسابقه چارخونه در ۱۲ برنامه ۴۵ دقیقه ای، جشن انقلاب به مدت ۱۲۰ دقیقه به مناسبت راهپیمایی روز ۲۲ بهمن، پخش نمایش ویژه معرفی شهید آیت الله حقانی با عنوان رود آرام به مدت ۳۰ دقیقه، پخش مستند رادیویی کوچ و کاخ با موضوع کوچ اجباری بومیان کیش در دوران حکومت پهلوی به مدت ۲۵ دقیقه، ارتباط با شبکه های سراسری و مراکز از طریق گزارش و اجرای زنده با حضور برنامه سازان اعزامی از مراکز استان های صدا و سیما با شنوندگان و تولید وله های رادیویی و آنونس ویژه دهه فجر از برنامه های دهه مبارک فجر در رادیو کیش است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کیش افزود: مسابقه عکاسی برای مخاطبان رادیو نما یکی از برنامه های حوزه رادیو کیش است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تأمین و پخش، آنونس و تیزر، کلام حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در خصوص دستاورد های انقلاب، پخش برنامه شمس جاوید و همچنین پخش نمایش سریالی« کلاف سردرگم » به صورت روزانه در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: تهیه و پخش گزارش های متنوع در حوزه خبر با موضوع دهه فجر و انعکاس رویداد های این دهه در بخش های مختلف فضای مجازی در جزیره از برنامه های واحد خبر کیش است

منبع :کیش پرس