skip to Main Content

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی پارسیان: نشست‌های نقد و بررسی کتب در پارسیان ادامه می‌یابد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی پارسیان با بیان اینکه نشست‌های نقد و بررسی در این شهرستان آغاز شده است، از ادامه این روند با هدف تعمیق فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد.
خبرگزاری فارس: نشست‌های نقد و بررسی کتب در پارسیان ادامه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری بادگیر و به نقل از خبرگزاری فارس پارسیان واقع در غرب مرکز هرمزگان، مرضیه دیلمی‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست نقد و بررسی کتاب آیین همنشینی و دوستی نوشته نصرالله کریمی که با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی پارسیان و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان و حضور مؤلف کتاب و فرهنگ دوستان عرصه کتاب و کتابخوانی در کتابخانه باقرالعلوم (ع) برگزار شد، به اهداف اصلی برگزاری این نشست‌ها اشاره کرد.

وی  با اشاره به این نکته که نقد و بررسی کتب نویسندگان و مؤلفان، موجب پویایی و ایجاد انگیزه بیشتر در آنان می‌گردد، افزود: در نخستین نشست نقد کتاب در شهرستان پارسیان و برای حرکت و پویایی نویسندگان بومی شهرستان پارسیان بر آن شدیم که قدم اول را با بررسی کتب نویسندگان شهرستان پارسیان آغاز کنیم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی پارسیان با اشاره به راه‌اندازی بخش پارسیان شناسی در ابتدای سال‌جاری در کتابخانه عمومی باقرالعلوم این شهرستان خاطر نشان کرد: یکی از اهداف بخش پارسیان شناسی این است که علاوه بر معرفی اسناد و کتب تاریخی، فضایی جهت نقد و بررسی آثار نویسندگان بومی را نیز فراهم کند و گامی در جهت معرفی هرچه بیشتر این آثار بردارد.

نصرالله کریمی مولف کتاب مذکور نیز در ادامه داد: کتاب آیین همنشینی و دوستی اثری است در شش فصل، آداب همنشینی و دوستی را از دیدگاه قرآن و کلام بزرگان به خواننده انتقال می‌دهد.

مولف کتاب آیین همنشینی و دوستی بیان کرد: یکی از نیازهای هر انسانی این است که در زندگی اجتماعی امروز دوستان و همنشینان مهربانی داشته باشد تا در مشکلات و گرفتاری‌های زندگی تکیه‌گاه او باشند و خوشرویی، راست‌گویی و وفای به عهد از آداب هم نشینی و از شرایط دوست خوب به شمار می‌رود.

شهرستان پارسیان غربِی‌ترین شهرستان هرمزگان به شمار می‌رود و با استان‌های بوشهر و فارس همسایه است.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top