- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

توزیع ۳۱۴ میلیارد تومان اعتبارات قانون استفاده متوازن میان شهرستان های هرمزگان/هرمزگان در رتبه هفتم تولید ناخالص داخلی قرار دارد

به گزارش پایگاه خبری بادگیر؛ جاسم جادری،استاندار هرمزگان در پنجمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان آسیب های اجتماعی را یکی از خطرات تهدید کننده کشور دانست و بیان داشت: برای رفع این مشکل سازمان امور اجتماعی در وزارت کشور تشکیل شده که مباحث مرتبط را پیگیری می کند.

وی ادامه داد: استان هرمزگان و به خصوص شهر بندرعباس به دلیل مهاجرپذیر بودن در معرض آسیب های جدی اجتماعی قرار دارد و نزدیک به ۴۳ درصد شهر بندرعباس نیز بافت فرسوده است و دچار مشکل حاشیه نشینی در این شهر هستیم که آسیب های اجتماعی در این مناطق به وفور دیده می شود و باید طور جدی برای رفع این موارد کار کنیم.

استاندار هرمزگان افزود: همه دستگاه های مسئول و مرتبط که بودجه فرهنگی دارند باید برای مقابله و کاهش خطر آسیب های اجتماعی به طور جدی ورود کنند و این امر را در دستور کار قرار دهند.

جادری به توزیع اعتبارات قانون استفاده متوازن میان شهرستان های هرمزگان در این نشست از شورای برنامه ریزی استان اشاره کرد و بیان داشت: بالغ بر ۳۱۴ میلیارد تومان اعتبارات قانون استفاده متوازن برای سال جاری به هرمزگان اختصاص یافته که این اعتبارات براساس شاخص های تعیین شده باید بیشتر در شهرستان هایی که شاخص های آنها از جمله در بخش راه و آبرسانی از میانگین کشوری پایین تر است، هزینه شود تا سالانه ۱۰ درصد به شاخص های کشوری نزدیک شوند.

وی به جایگاه هرمزگان در تولید ناخالص داخلی اشاره کرد و اظهار داشت: هرمزگان به لحاظ سرانه تولید ناخالص داخلی در رتبه هفتم کشور قرار گرفته که جایگاه نسبتا مناسبی برای استان محسوب می شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین باید تلاش کنیم جایگاه هرمزگان در شاخص بهره وری نیز ارتقا بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام/