- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

آمادگی کامل پلیس فرودگاه در تامین امنیت زائران

به گزارش پایگاه خبری بادگیر؛ تیمور دولتیاری،فرمانده پلیس فرودگاه های هرمزگان با تاکید بر تشدید اقدامات انتظامی و امنیتی، از آمادگی کامل پلیس فرودگاه هرمزگان در تامین امنیت و اعزام زائران حج خبر داد. در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اعزام اولین گروه زائران حج تمتع به عربستان بیان داشت: این زائران در قالب ۱۱ کاروان و با ۶ سورت پروازی از امروز تا روز چهارشنبه به عربستان سعودی اعزام می شوند.

وی افزود:امسال هزار و ۶۱۰ نفر از زائران برای انجام مناسک حج به مدینه و سپس مکه اعزام می شوند که تا کنون دو هزار و ۳۱۰ ساک و بار همراه که از سازمان حج زیارت آمده ارسال شده است.

فرمانده پلیس فرودگاه های هرمزگان با تاکید بر تشدید اقدامات انتظامی و امنیتی، از آمادگی کامل پلیس فرودگاه هرمزگان در تامین امنیت و اعزام زائران حج خبر داد. با تاکید بر تشدید اقدامات انتظامی و امنیتی توسط پلیس فرودگاه ، تصریح کرد:بازرسی از زائران عزیز به منظور حفظ و صیانت از آنان است،پلیس فرودگاه های استان با افتخار و با بکارگیری تمام توان و نیروهای آموزش دیده و مجرب به منظور حفظ و صیانت از زائران خدمت رسانی می کند.

دولتیاری توصیه کرد:هر ایرانی سنبل اخلاق نیکوست و نماد جمهوری اسلامی است که باید بهترین زائران باشند،ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان است که زائران باید این مهم را حفظ کنند و با توجه به تیرگی روابط و عدم وجود کنسولگری، اگر پلیس عربستان از مسافری مواد مخدر و روانگردان کشف نماید، با وی بسیار سختگیرانه رفتار خواهد شد و مجازات های سنگینی در نظر می گیرند و کسی قادر به کمک نیست.

وی ادامه داد:حمل مواد مخدر متادون و ترامادول جرم محسوب شده و در صورت کشف از زائر برای وی پرونده قضائی تشکیل و به مقام قضائی معرفی می گردند که در کشورهای خارجی داروهای آرام بخش و حاوی کدئین نیز جرم شناخته می شود.

-در صورت داشتن بیماری های خاص علاوه بر داشتن نسخه پزشک مراتب را به پلیس و سازمان حج و زیارت اطلاع داده و هماهنگی لازم را بعمل آورید.

-از حمل داروهای گیاهی مانند شیرین بیان و …که شبیه مواد مخدر است خودداری گردد.

-اگر از مسافری مواد مخدر و روانگردان کشف گردد ضمن جلوگیری از سفر وی و توقیف گذرنامه در مرحله اول به استناد ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر به مدت یک الی پنج سال و در مرحله دوم پنج الی ۱۵ سال ممنوع الخروج می گردد.

-پلیس فرودگاه با استفاده از شیوه های روانشناختی و کمک دستگاه های پیشرفته کاوشگر بدن “بادی اسکنر” حاملین مواد مخدر را شناسایی و از پرواز آنان ممانعت می کند.

-حمل زعفران تا ۱۵۰ گرم، ارز خارجی ۱۰ هزار یورو و پول ایرانی تا ۵۰۰ هزار تومان مجاز است که توصیه می شود از خرید از بازارهای عربستان خوداری شود.

-در طول سفر مراقب اسناد و مدارک شناسایی، وجوه و اشیاء قیمتی باشید و از پذیرش اشیاء و وسایل دیگران به عنوان امانت امتناع ورزید.

-اشیاء قیمتی و باارزش را همراه خو حمل کرده و از قرار دادن آن داخل چمدان خودداری نمایید.

فرمانده پلیس فرودگاه های هرمزگان خاطرنشان کرد:بازدید از مسافران در راستای ارتقاء ضریب امنیتی و سلامتی در طول پرواز است که تقاضا می شود زائران در این راستا با پلیس همکاری نمایند، پلیس در هنگام خروج مسافران با استفاده از اکیپ سپکا به صورت دقیق از آنان بازرسی بعمل می آورد،با عنایت به کمبود فضا و مشکلات ترافیکی سعی شود بدرقه و استقبال در منزل یا اماکن عمومی انجام شود و از تمام زائران و مسافران تقاضا می شود در صورت مشاهده بسته های مشکوک مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/