skip to Main Content

پرداخت تسهیلات رونق تولید در هرمزگان برای سال ۹۶ آغاز شد/بیش از ۱۵۰۰ شغل در بخش صنعت و معدن هرمزگان طی سال جاری ایجاد شده است

به گزارش پایگاه خبری بادگیر؛جاسم جادری ، استاندار هرمزگان در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان، گفت: پرداخت تسهیلات از محل منابع رونق تولید به واحدهای تولیدی در هرمزگان در سال ۹۶ آغاز شده است.

وی به طرح بخشودگی سود تسهیلات پرونده های مانده اصل بدهی ۴۰۰ میلیون ریال اشاره کرد و افزود: در مراحل قبلی این طرح ۳۸۰ هزار پرونده تعیین تکلیف شد و امیدواریم امسال هم با بخشودگی سود، بخشی از مشکل کشاورزان استان حل شود.

استاندار هرمزگان به سیاست رونق تولید اشاره کرد و بیان داشت: حفظ ثبات و آرامش در اقتصاد مهمترین عامل در رسیدن به رشد اقتصادی است و قرار است رشد اقتصادی به هشت درصد برسد و نرخ بیکاری و نرخ تورم هم تک رقمی شود و این جزء تعهدات دولت است و تعهدی که دولت دارد باید با همکاری تمامی عوامل اجرایی شود.

جادری اظهار داشت: میزان نرخ بیکاری در هرمزگان از میانگین کشوری پایین تر است و رسیدن به این آمار با کار و تلاش و همکاری بسیار به دست آمده است.

وی به اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت و معدن هرمزگان در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: از مجموع ۱۰ هزار و ۶۰۰ شغل تعهد شده برای ایجاد در سال ۹۶ در بخش صنعت و معدن هرمزگان تا کنون بیش از هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شده است و در شهرستان ها نیز ظرفیت های خوبی داریم که حتما به بهبود آمار اشتغال کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز در پایان این نشست، عنوان کرد: در این جلسه اختصاص تسهیلات رفع موانع تولید به ۱۱ واحد صنعتی و معدنی هرمزگان با مجموع اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان تصویب شد.

خلیل قاسمی افزود: همچنین سامانه اصناف تولیدی و خدمات فنی استان نیز در این نشست آغاز به کار کرد که واحدها طبق آن می توانند درخواست تسهیلات خود را ارائه دهند.

در این نشست تفاهم نامه همکاری میان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و دانشگاه هرمزگان در جهت استفاده واحدهای تولیدی از ظرفیت نخبگان دانشگاهی استان امضا شد.

انتهای پیام/

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top