skip to Main Content

نمایشگاه عکس‌های محمد بارکار با عنوان چند روایت ناتمام در فرهنگسرای طوبی بندرعباس

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، نمایشگاه عکس‌های محمد بارکار با عنوان چند روایت ناتمام از یکشنبه ۲۳ آذرماه ۹۳ در گالری گرمساری بندرعباس گشایش می‌یابد.

در این نمایشگاه ۵۰ عکس مستند اجتماعی و خیابانی در اندازه‌های ۷۰×۵۰ و ۳۰×۴۵ و ۲۰×۲۰ سانتی‌متر به نمایش در می‌آید. این نمایشگاه که به همت انجمن عکاسان هرمزگان برگزار می‌شود از سری نمایشگاه‌های برگزیدگان دومین جشن عکس هرمزگان است که در آن به سه عکاس برگزیده، جایزه‌ی حمایت از برگزاری نمایشگاه انفرادی عکس تعلق گرفت.

 

محمد بارکار در مقدمه‌ی این نمایشگاه نوشته است: «عکس‌های نمایشگاهِ پیش رو با دیدگاه اسنادی عکاسی شهری، به دور از نگاهی پیچیده و تصنعی و عمدتاً با ساده‌ترین ابزارهای عکاسی (دوربین کامپکت و موبایل) ثبت شده‌اند.

پرسه‌گردی روزانه در بازار روز و میانهٔ شهر بندرعباس به عنوان یک روایت ناتمام، موجب ثبت یک سری برداشت‌های سریع بصری از موقعیت‌ها شده است. به دلیل تاکید بر فی‌البداهگی، سوژه‌های انسانی حاضر در عکس عمدتا از حضور عکاس بی‌خبرند.

 همین روایت ناتمام با سوژه‌های انسانی خوابیده‌ی خسته از کار روزانه ادامه پیدا کرده است و چشم‌اندازهای دریا و حضور دور و نزدیک انسان در کنار ساحل و معرکه‌گیرانی که هر ساله با مناسب شدن آب و هوا در ساحل بندرعباس حاضر می‌شوند.»

محمد بارکار متولد ۱۳۵۲ در کوخرد بستک است و عکاسی را به‌طور تجربی از سال ۱۳۸۹ آغاز کرده است. او پیش از این در جشنواره بین‌المللی خیام، اولین و دومین جشن عکس هرمزگان، هشتمین جشنواره ملی عکس اردی‌بهشت هرمزگان، دومین جشنواره عکس گردشگری دالاهو، سومین جشنواره عکس لارستان و چهارمین نمایشگاه عکس‌های برتر سال دوربین. نت شرکت داشته است.

• گشایش: یکشنبه ۲۳ آذرماه ۹۳ – ساعت ۱۸
• نمایشگاه تا ۲۷ آذرماه جاری هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ دایر است.
• بندرعباس، خیابان آیت‌اله غفاری، فرهنگ‌سرای طوبی، گالری گرمساری

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top