skip to Main Content

ایجاد اشتغال پایدار با بهره مندی از مشارکت بخش غیردولتی و خصوصی

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، جاسم جادری یکشنبه در نشست ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی هرمزگان ، خواستار سوق دادن واحدهای تولیدی و کوچک و متوسط به سمت کارآفرینی و ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی شد .
وی بیان داشت: بنگاه های اقتصادی خرد و کوچک باید از ظرفیت تسهیلات اختصاص یافته بهره بگیرند و در مناطق محروم و روستایی ظرفیت ایجاد کنند.
جادری ادامه داد: شرکت ها و بنگاه های بزرگ اقتصادی در هرمزگان باید توانمندسازی جوامع محلی را سرلوحه کار خود قرار داده و مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کنند.
وی بیان داشت: هرمزگان ظرفیت های خوبی در زمینه معادن و صنایع دریایی و اقتصاد دریا محور دارد و باید شرایط برای مشارکت بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال و توسعه در استان تسهیل شود.
جادری گفت: طبق برنامه ششم توسعه پیمانکاران بومی در شرایط برابر برای اجرای پروژه ها در هر منطقه اولویت دارند تا فرصت برای جویندگان کار در هر استان فراهم شود.
وی اظهار کرد: همچنین اولویت به کارگیری نیروها توسط پیمانکاران نیز با نیروهای بومی همان استان است که این موارد باید در هرمزگان نیز رعایت شود.
این مقام مسئول با تاکید بر لزوم توانمندسازی جوامع محلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، افزود: با این کار ثروت خلق می شود و رفاه و تولید و اشتغال ایجاد خواهد شد.
جادری تصریح کرد: از همه ظرفیت های مادی و معنوی استان هرمزگان در عرصه اقتصاد مقاومتی باید بهره بگیریم و در این صورت شاهد شکوفایی استان به خصوص در زمینه تولید و اشتغال خواهیم بود.
وی تاکید کرد: واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی نیز باید سرلوحه کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد و شرایط برای واگذاری این پروژه ها به بخش خصوصی فراهم شود.
استاندار هرمزگان مهمترین سیاست دولت در سال جاری را افزایش تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان، روستائیان و زنان برشمرد و گفت: تمامی دستگاه ها باید در این زمینه کمک کنند.

منبع:ایرنا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top