skip to Main Content

۱۶۵ کودک بازمانده از تحصیل قشمی جذب کلاس‌های درس شدند

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، و به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش قشم، بهرام پوراشرف اظهار داشت: طرح مبانی انسداد بی‌سوادی از مهم‌ترین راهکارهای ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور بوده که تلاش می‌کند از  ترک تحصیل و یا بازماندن کودکان از نعمت سواددار شدن در سنین ابتدایی جلوگیری کند.

وی ادامه داد: مطابق این طرح، کودکان ورودی پایه اول و سنین ابتدایی از راه‌های مختلف از جمله گزارشات ثبت احوال و مراکز بهداشت شهر و روستاها شناسایی می‌شوند و آموزش وپرورش در آن مناطق افرادی که در این سنین هستند و به دلایلی در مدارس مشغول به تحصیل نشده‌اند شناسایی و پیگیری می‌کند و با رفع مشکلات آنها، مقدمات تحصیل این کودکان را فراهم می‌آورد.

پوراشرف تصریح کرد: به نظر می‌رسد عمده مشکلات کودکان بازمانده از تحصیل به مسائل مالی و اقتصادی خانواده ها، کودکان کار، کودکان بی سرپرست، کودکان طلاق و یا کودکان بد سرپرست، مسائل فرهنگی و معلولی‌ها بر می‌گردد.

وی گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از ۳۵۰ کودک ۶ تا ۱۱ سال از طرف اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان به این ناحیه آموزشی ابلاغ شده بود.

به گفته پوراشرف؛ از این تعداد،۱۶۵ کودک بازمانده از تحصیل در این جزیره شناسایی شد که با تدابیر اتخاذ شده به کلاس های درس روانه و یا باز گشت داده شدند.

وی مهاجرت خانواده ها را از اصلی ترین دلایل عدم پوشش کامل کودکان بازمانده از تحصیل دانست و اظهار داشت: مطابق گزارشات کارشناسان مربوطه در آموزش و پرورش قشم و با بررسی های متعدد میدانی،  ۱۸۸ کودک بازمانده از تحصیل دیگر که در لیست ابلاغی اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان قرار داشتند، در این جزیره ساکن نیستند و از این جزیره به مکان های دیگر و حتی خارج از کشور مهاجرت کرده اند.

این مسئول نقش دستگاه های حمایتی از کودکان بازمانده از تحصیل را مهم عنوان کرد و خاطر نشان کرد: برای ریشه کنی بیسوادی در کشور باید راه های آن شناسایی و با خرد جمعی و ورود همه دستگاه های حمایتی نظیر دادگستری، کمیته امداد، بهزیستی، نیروی انتظامی و دیگر ارگان های مربوطه، بتوان گام مؤثری را در این مسیر برداشت.

منبع:تسنیم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top