skip to Main Content

راه آهن همدان – تهران با حضور رئیس جمهوری بهره برداری شد

استاندار همدان در حاشیه افتتاح این خط آهن: طرح راه آهن همدان – تهران به طول ۲۶۷ کیلومتر است که در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین و همدان عبور می کند.
محمد ناصر نیکبخت افزود: خط ریلی همدان تهران دارای ۳۵ پل به طول یک هزار و ۶۴۰ متر است و این مسیر ریلی به صورت یک خطه با سرعت ۱۶۰ کیلومتر (km/h) برای مسافربری و ۱۲۰ کیلومتر (km/h) برای قطار باری طراحی شده است.
وی اظهار کرد: در این طرح متراژ ساختمان اصلی ۲ ایستگاه ساوه و همدان به مساحت ۳۷ هزار متر مربع بوده و متراژ محوطه ایستگاه های یاد شده یک میلیون و ۳۲۴ هزار متر مربع است.
نیکبخت گفت: عملیات زیر سازی این محور در قالب پنج قطعه اجرایی از ایستگاه رود شور (حوالی شهر پرند) آغاز و به ایستگاه همدان (ایستگاه ۱۲) ختم می شود.
استاندار همدان خاطر نشان کرد: اهداف این طرح علاوه بر آنکه از نظر حمل و نقل داخلی بار و مسافر استانهای همدان و در آینده کردستان را به شبکه راه آهن سراسری متصل می کند، باعث فراهم آمدن بستری مناسب به منظور احداث طرح ها با هدف احداث طرح ها و صنایع جدید، بهبود و گسترش شبکه ترابری منطقه و همچنین افزایش ایمنی مسیر و کاهش مصرف سوخت است.
وی گسترش شبکه ریلی کشور، کمک به توسعه و پیشرفت مناطق غرب کشور، تکمیل کریدور ریلی شرق به غرب کشور و گسترش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه غربی ایران را از دیگر مزایای این طرح مهم در منطقه غرب کشور برشمرد.

منبع:ایرنا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top