skip to Main Content

احداث ۳هزارو۵۰۰ کیلومترخط آهن دردست اجراست/ اتصال هشت مرکز استان به شبکه ریلی

به گزارش پایگاه خبری بادگیر،«خیرالله خادمی»افزود: پنج پروژه مهم شبکه ریلی در سال جاری آماده بهره برداری شده و خط آهن ۲۶۷ کیلومتری تهران – همدان یکی از این پروژه های مهم است.
معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان این که هم اکنون ریل گذاری خط آهن تهران – همدان به پایان رسیده است، ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک خط آهن تهران – همدان و تا تابستان امسال خط آهن قزوین – رشت به بهره برداری برسد.
خادمی، تکمیل خط آهن کرمانشاه – ملایر به طول ۱۷۵ کیلومتر و مهاباد – ارومیه به طول ۹۸ کیلومتر و میانه – بستان آباد به طول ۱۳۴ کیلومتر برای اتصال تبریز به این خط آهن را از مهم ترین اولویت های دولت اعلام کرد که در سال جاری به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهاهای حمل و نقل اظهارداشت: هم اکنون ریل گذاری خط آهن ارومیه در استان آذربایجان غربی به ۶۰ کیلومتری ارومیه رسیده است و این خط آهن براساس برنامه ریزی های انجام شده تا آخر تیرماه آماده بهره برداری می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: پس از اتصال این پنج استان به شبکه ریلی کشور ، ۳ استان دیگر به ترتیب سنندج، اردبیل و بوشهر به شبکه حمل و نقل ریلی کشور دراولویت قرار دارند.
به گفته وی، توسعه شبکه ریلی از اولویت های دولت تدبیر و امید است و ایجاد زیرساخت های حمل و نقل و شهرهای ریل پایه به یک استراتژی بلند مدت بخش حمل و نقل ایران تبدیل شده است.
به گزارش ایرنا، برای اجرای خط آهن همدان – تهران یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر هیات دولت به این استان پیش بینی شد که با پیگیری های استاندار همدان ۷۰۰ میلیارد ریال دیگر به این اعتبار افزوده شد و به تازگی نیز با موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر به این پروژه ریلی اختصاص یافت تا بزودی شاهد افتتاح این خط ریلی کشور باشیم.
برقی کردن یک هزار و ۴۶۶ کیلومتر خطوط ریلی به ارزش تقریبی ۴.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی (خط ریلی اصفهان ـ اهواز به طول ۵۴۰ کیلومتر و تهران- مشهد به طول ۹۲۶ کیلومتر)، احداث ۳۰۷۵ کیلومتر خطوط ریلی به ارزش تقریبی ۷ میلیارد یورو از محل فاینانس، گسترش خطوط ریلی حومه ای تهران ، شرووع عملیات اجرایی طرح اتصال بندر چابهار (به عنوان بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی) جهت افزایش بار ترانزیت از کشورهای آسیای میانه، اعتباری طرح احداث راه آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی ـ آستارا جهت رونق ترانزیت از طریق کشور آذربایجان، اتمام عملیات اجرایی طرح راه آهن گرگان ـ اینچه برون جهت انتقال بار ترانزیتی از کشور ترکمنستان و قزاقستان وتسریع در عملیات اجرایی طرح راه آهن سنگان ـ هرات جهت انتقال بارهای ترانزیتی کشور افغانستان از جمله اقدام های دولت یازدهم درحوزه حمل ونقل ریلی است.

منبع:ایرنا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top