skip to Main Content

بندرعباس شهری با ظرفیت توریسم درمانی و امکانات حداقلی!

به گزارش پایگاه خبری بادگیر؛کمبود یا فقدان امکانات و تجهیزات تخصصی پزشکی در شهرستان های هرمزگان موجب آن شده تا اکثر بیماران بشاگرد، جاسک، میناب، رودان ، خمیر و سایر شهرستان ها برای استفاده از امکانات تخصصی درمان به بندرعباس سفر کنند. مهمانانی که با امید بهبود بیمارانشان از دورترین نقاط شرق و غرب استان راهی بندرعباس می شوند مجبورند در محوطه و خیابان های مقابل بیمارستان ها اسکان کنند.

نبود مرکز اقامت در نزدیکی بیمارستان های بندرعباس از عمده مشکلاتی همراه بیماران کم بضاعتی است که علاوه بر مشکل درمان در مضیقه مالی قرار دارند و مجبورند در محوطه بیمارستان یا خیابان های اطراف اقامت کنند.

خیابان خوابی در استانی که دمای بالای ۵۰درجه را در تابستان ها تجربه می کند تنها گوشه ای از مشکلات مردمی است که به امید بهبود بیمارانشان که اغلب بیماران خاص و مجروحان شدید تصادفات می باشند، راهی شهری می شوند که خود از کمبود تجهیزات درمانی رنج می برد.

بهبود بیمار آرزوی همراهانی است که سختی راه را به جان خریده اند اما نبود مکان اسکان  همراهان مشکلی مضاعف بر دغدغه این خانوادهاست چنانچه اگر به بیمارستان های دولتی و نیمه خصوصی قطب اقتصاد کشور نزدیک شوید با افرادی مواجه خواهی شد که از روی اجبار کنار حیاط بیمارستان زیرانداز می اندازند وشب را صبح می کنند.

این وضعیت در اکثر بیمارستان های بندرعباس به چشم می خورد،در پیاده رو مقابل بیمارستان خاتم الانبیاء بندرعباس شاهد بساط زندگی همراهانی هستید که تن رنجور خود را بر روی تکه حصیر یا چادر رها کرده اند؛ در بیمارستان صاحب الزمان که حیاط بزرگ و استخر دارد همراهان بیمار شرایط بهتری نسبت به پیاده رو نشینان دارند و بساط خود را در محوطه بیمارستان می گسترانند.

بیمارستان های شهید محمدی و کودکان بندرعباس دو بیمارستان بزرگ دولتی و مرکز تخصصی درمان استان می باشند که همه روزه انبوهی از بیماران شهرستان ها واستان های همجوار را پوشش می دهد که بعضا از نظر تعداد تخت بیمارستانی هم نمی‌توانند پاسخگوی درخواست‌ها باشند که درختان سربه فلک کشیده بیمارستان جامع شهید محمدی و آلاچیق های بیمارستان کودکان سکونتگاه موقت کسانی می شود که کیلومترها از خانه خود دور هستند و اغلب همراهان بیمار را زن و بچه ها تشکیل می دهند.

این شرایط زمانی نگران کننده می شود که از اردیبهشت ماه و شروع فصل گرما، دمای هوا به ۵۰ درجه سانتیگراد می رسد و در ساعات میانه روز رطوبت بالای هوا شرایط طاقت فرسایی را رقم می زد.

 

هرمزگان ظرفیت توریسم درمانی دارد

سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست بررسی مسائل و مشکلات بهداشت و درمان استان هرمزگان از هزینه ۲۵۰ میلیارد تومان دولت برای توسعه خدمات، بهسازی و بازسازی فضاهای بهداشتی و درمانی در استان هرمزگان خبر داد و گفت:هرمزگان فرصت های بی نظیری همچون ظرفیت مناسب برای توریست درمانی دارد و بخش خصوصی می تواند در این زمینه فعال شود و به احداث بیمارستان های جدید در این استان کمک کند.

در حالی وزیر بهداشت مقوله توریسم درمانی در استان هرمزگان را مطرح می کند که هم اکنون خانوادهای مراجعه کنندگان مراکز درمانی مطرح استان از هیچ گونه خدمات و امکاناتی برخودار نیستند و در شرایطی که در شان مردم نجیب و اصالت هرمزگان نیست،گوشه خیابان و پیاده رو روزگار پردرد و استرس خود را سپری کنند.

وزیر بهداشت همچنین در این نشست به تغییر کاربری املاک دولتی و خلق ثروت خبر می دهد تا از این طریق بیمارستان های جدید احداث شود در حالی که می بایست درکنار توسعه مراکز درمانی،همراه سرای بیماران نیز احداث شود که در هرمزگان این مقوله از قلم افتاده است.

با وجود تاکیدات رهبر معظم انقلاب که بیماران نباید جز رنج بیماری و درد دغدغه دیگری نداشته باشند، این موضوع در  هرمزگان رنگ دیگر به خود گرفته تا علاوه بر رنج بیماری و سفرهایی که بابت درمان به مرکز هرمزگان می شود، همراهان بیماران نیز باید روز خود را گوشه خیابان یا محوطه بیمارستان سر کنند.

سهم مردم استانی که نقش کلیدی در اقتصاد و تامین ثروت کشور دارند، تنها فقر و محرومیتی است که در سایه تبعیض ایجاد شده و هیچ کدام از شهرستان های آن علاوه بر آنکه از امکانات درمانی مناسب بی بهره هستند حتی توان پرداخت هزینه های سرسام آور مداوا را ندارند.

منبع:هرمز

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top