skip to Main Content

اوضاع نابسامان اولین پروژه ملی فاضلاب روستایی در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، وضعیت آب و فاضلاب بندرتیاب از توابع بخش مرکزی شهرستان میناب یکی از مشکلات دیرینه را برای تمام ساکنین این بندرتاریخی است به طوری که امروزه با گذشت چندین سال هنوز ساکنین این بندر از عدم اجرایی نمودن برخی پروژه ها رنج می برند.

نبود شبکه فاضلاب مناسب و استشمام بوی نامطلوب به دلیل روان آب‌های دائمی و جوی‌های کثیف و آلوده، زندگی به کام ساکنین بندرتیابی را تلخ کرده  و باعث شده تا گردشگران هم رغبتی برای ماندن و بازدید از این بندر تاریخی نداشته باشند.

اوج هرمزی یکی از ساکنین قدیمی روستای بندرتیاب  با اشاره به سیستم فاضلاب در بندرتیاب گفت: نبود سیستم دفع فاضلاب و آبهای سطحی در این دهستان، سبب بروز مشکلات برای روستاییان و تخریب بافت روستایی این منطقه شده است.
وی گفت: امروزه با  بهبود نسبی بهداشت روستاها، ضرورت ایجاد شیوه مناسب دفع فاضلاب در تنها بندر تاریخی شهرستان میناب احساس می شود.

دریانورد یکی دیگر از ساکنین قدیمی بندرتیاب با گلایه مندی از وضعیت پروژه فاضلات روستایی در بندرتیاب گفت: مسئولین باید فکری به حال مردم بندرتیاب بکنند و از وضعیت نابسامان طرح های نیمه کاره در بندر قدیمی شهرستان میناب دفاع کنند.

وی بیان داشت: رها سازی فاضلاب در دل روستا باعث هجوم سگ های ولگرد و انواع حیوانات موزی به این روستا شده لذا مسئولین باید تدابیری برای رفع این مشکل اندیشه کنند چرا که رها سازی فاضلاب در دل دهستان شایسته مردم این دهستان نیست.

این شهروند روستای بندر تیاب بیان داشت: عدم توجه به دفع صحیح فاضلاب خانگی، سبب آلودگی کانال های قدیمی شده و  مشکل زیست محیطی را در این منطقه رقم است.

یعقوب بازماندگان رئیس شورای اسلامی بندرتیاب شهرستان میناب گفت: پروژه فاضلاب روستایی در بندرتیاب از سال ۱۳۸۷ آغاز و با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در یک وضعیت نامناسب متوقف شد.

رئیس شورای اسلامی بندرتیاب میناب افزود: با گذشت ۹سال از کلید خوردن پروژه فاضلاب روستایی در بندرتیاب مشکلاتی برای مردم منطقه از جمله تخریب آسفالت و تاسیسات روستایی به همراه داشته بطوری که مدت ها پس از بارندگی تردد مردم به مسجد و مدرسه امکان پذیر نیست.

به گفته بازماندگان، پروژه اجرای فاضلاب مجتمع روستایی مرزی ساحلی بندرتیاب یکی از اولین پروژه های فاضلاب روستایی کشور در قالب طرح ملی، ایجاد تاسیسات فاضلاب روستاهای دارای اولویت بوده که اکنون با گذشت ۹سال رها شده است.

وی تصریح کرد: توقف عملیات اجرایی این پروژه با توجه به نیاز اجرای طرح بهسازی روستا، آسفالت خیابان های بسیج ،درمانگاه و اجرای کانال های دفع آب های سطحی یکی از مشکلاتی است که باعث نگرانی مردم این منطقه شده  که می طلبد مسئولین با تدابیر خود نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

بندرتیاب با جمعیت چهار  هزارنفر و ۹۰۰ خانوار بعنوان مرکز دهستان تیاب دارای قدمت چند صد ساله با ظرفیت های فراوان گردشگری ، بندری ، اقتصادی و صیادی است که در دوران دفاع مقدس چهار شهید، هشت جانباز و ۲۰ ایثارگر را تقدیم نظام کرده  است.

منبع:هرمز

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top