skip to Main Content

مناظره زیبا کلام و قدیری ابیانه

به گزارش خبر گزاری بادگیر،صادق زیباکلام شامگاه چهارشنبه موضوع اشتغال و هجمه هایی که علیه دولت در این خصوص انجام می‌شود را مورد توجه قرار داد و گفت:برای ایجاد هر شغل به ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه نیاز است که با توجه به وجود ۵ میلیون بیکار در کشور برای فراهم ساختن زمینه اشتغال برای همه انان به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.
وی ادامه داد: کل بودجه دانشگاه‌های کشور در سال گذشته برابر با ۵ هزار میلیارد تومان و بودجه عمرانی تخصیص یافته کشور از ۳۸ هزار میلیارد تومان مصوب مجلس تنها ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده است.
محمد حسن قدیری ابیانه گفت: پول هایی که کشور در حال حاضر از فروش نفت بدست می‌آورد به پول‌های بلوکه شده کشور در خارج افزوده می‌ شود.
وی ادامه داد: از صندوق ذخیره فرهنگیان ۱۲ هزار میلیارد تومان اختلاس صورت گرفته که اگر جلو این را گرفته بودند می‌شد با پول آن برای چندین هزار نفر در کشور شغل ایجاد کرد.
قدیری ابیانه مدعی شد دولت یازدهم دولتی پر خرج است که برای سفر به استان همجوار پایتخت هزینه‌های گزافی مصرف کرد
وی ابراز داشت: سخنگو و مدافع یک از کاندیداهای کنونی ریاست جمهوری یا رئیس دولت قبلی نیستم ولی کارهای خوب هر کس را باید گفت و به مسکن مهر هم انتقاد کرد و می‌شد بهتر از این کار کرد.
قدیری ابیانه گفت: کسی که مسکن مهر را مزخرف می‌خواند خانه اجتماعی را که برای محرومان ساخته نشان بدهد.
وی ابراز داشت: بیش از ۵ میلیون بیکار در کشور وجود دارد ولی آن‌هایی را که یک ساعت در هفته کار می‌کنند شاغل حساب می‌کنند که این اشتغال نیست.
زیبا کلام اظهار داشت: معضل بزرگ اقتصاد کشور دولتی است و از زمان انقلاب صنعتی فرانسه تا کنون که نزدیک به ۲ قرن از آن می‌گذرد مکاتب زیادی مدعی بوده‌اند روشی را می‌خواهند جایگزین اقتصاد سرمایه داری کنند که معایب آن را نداشته باشد. اقتصاد کشورهایی همچون ایران، سوریه، کوبا، کره شمالی و زیمبابوه و چند کشور کوچک دیگر دولتی است و تا کنون هیچ اقتصاد دولتی موفق نبوده است.
وی اشاره کرد: یکی از دلایل موفق نبودن این روش اقتصادی مفاسدی است که از همه جای آن می‌جوشد و بالا می آید.
زیباکلام اظهار داشت: مگر برای داشتن یک پست ساده در کشور افراد از فیلترهای متعددی عبور نمی‌کنند ولی چرا علی‌رغم مؤمن و مسلمان بودن مدیران همچنان فساد در ایران زیاد است، پاسخ در دولتی بودن اقتصاد است.
وی افزود: یکی از عوارض جانبی این‌گونه اقتصادها که دولت تصمصم گیرنده و بازیگر اصلی محسوب می شود فساد است.
قدیری ابیانه گفت: با آقای زیبا کلام کاملاً موافق هستم، دولت موظف به‌خصوصی سازی است ولی به این وظیفه عمل نکرده و در جایی که عمل کرده با فساد همراه بوده و بنگاه اقتصادی ۸۰۰ میلیاردی را ۸۰ میلیون فروخته که پول آن را از بانک وام گرفته و پرداخته اند.
وی از زبیاکلام پرسید آیا روحانی وعده ۱۰۰ روزه دادند یا خیر؟
زیباکلام گفت: مطالب شما را ۳۶۵ روز سال در صدا و سیما و ۵۲ خطبه نماز جمعه از تریبون ها می گویند و تکرار می کنند،آقای روحانی در پاسخ به سؤال خبرنگار در خصوص وعده ۱۰۰ روزه گفت مگر دیوانه ام وعده ۱۰۰ روزه بدهم.
زیباکلام در پاسخ به گفته قدیری ابیانه که باید از دروغ گفتن خجالت بکشید گفت : بنده بسیار باید خجالت بکشم ولی بیشتر از من آن‌هایی باید خجالت بکشند که دور سرشان هاله نور دیدند.
قدیری ابیانه گفت:آقای زیباکلام افتخار می‌کنند که از روی پرچم آمریکا رد نشده اند.
زیباکلام گفت: بزرگترین افتخارم این است که از روی پرچم آمریکا رد نشده ام.
وی ادامه داد:عملکرد دولت در سیاست خارجی، کشور را از چاه ویلی که اصولگرایان با سر به داخل آن انداخته بودند نجات داد، دولت در مهار تورم موفق بوده است، برخی مسائل دست دولت نیست.
زیباکلام به قدیری ابیانه گفت:نزدیک به هشت سال است درباره حوادث و مسائل بعد از انتخابات خرداد ۸۸ هر تهمت و دروغی که خواسته اید گفته اید اگر در این مدت هر سال یک دقیقه به این‌هایی که فتنه گر خطابشان می‌کنید اجازه صحبت می‌دادید تاکنون باید هشت دقیقه صحبت می‌کردند ولی شما به آنان حتی هشت ثانیه زمان برای حرف زدن ندادید تا از خود دفاع کنند.
قدیری ابیانه گفت: زیبا کلام وکالت آمریکا و اسرائیل را پذیرفته و در همه جلسات از آنها دفاع و حمایت می کند.
وی ابراز داشت : ۲ نوع تورم پایین می‌آید یکی با ایجاد رونق اقتصادی و دیگر با رکود اقتصادی که کاهش کنونی تورم در جامعه ناشی از رکود و بدترین نوع کنترل تورم است.
این مناظره بارها با تشویق ها و هیجان های دانشجویی که هر دو طرف را تشویق می کردند، قطع می شد و بارها شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر ضد ولایت فقیه در روند اجرای آن از سوی دانشجویان سر داده شد.

منبع:ایرنا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top