skip to Main Content

وصول بدهی معوقه ۱۷۰ میلیارد ریالی شهرداری بندرعباس به تامین اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، سید فاضل حیدری بلوکی ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه  براساس سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و اشتغال  سازمان تامین اجتماعی  با کارگاه‌ها، صنایع، و دستگاه‌ها تعامل ویژه‌ای داشته‌ایم اظهارداشت: با پیگیری و برگزاری جلسات متعدد و همچنین ورود مسئولان به موضوع معوقات شهرداری بندرعباس که به سال‌های گذشته مربوط بود مقرر شد مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال بدهی معوق شهرداری بندرعباس در ماه جاری به حساب تامین اجتماعی واریز شود.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به گستردگی فعالیت‌های بیمه تامین اجتماعی در هرمزگان با ایجاد تعامل با اداره دارایی و امور مالیاتی هرمزگان مطالبات موجود از دستگاه‌های دولتی را نیز بروز برسانیم.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان با اشاره به وقوع انقلاب الکترونیک در ارائه خدمات تامین اجتماعی تصریح کرد: در سال جاری در راستای اجرای طرح خدمات الکترونیک بش از ۲۱ هزار مراجعه به شعب مختلف تامین اجتماعی در استان کاهش یافته است.

حیدری بلوکی حمایت از تولید و نیروی کار را یکی از مهمترین ماموریت‌های تامین اجتماعی عنوان کرد و افزود: در سال جاری با توجه به شعار سال و منویات مقام معظم رهبری اقدامات ویژه‌ای را در راستای حمایت از تولید و اشتغال در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی به رشد ۱۶ درصدی جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در استان اشاره داشت و گفت: این جمعیت از ۷۰۸هزار نفر در سال ۹۲ به ۹۰۶هزار نفر در سال ۹۵ افزایش  یافته است.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان را ۱۷۴۸ نفر عنوان کرد و افزود: البته این آمار  به صورت موقت بوده که در سال حدود دو ماه بیکار بوده و مجددا به‌کارگیری می‌شوند.

حیدری بلوکی همچنین  با اشاره به ۱۰۴ درصدی بیمه شدگان گارگران ساختمانی در استان گفت: کارگران ساختمانی بیمه‌شده از ۶۲۱۸ نفر در سال ۹۲ به تعداد ۱۲هزارو ۶۶۸ نفر در سال ۹۵ افزایش یافته است.

وی به خدمات ارائه شده به بیمه شدگان و مستمری بگیران در هرمزگان اشاره داشت و افزود: پرداخت تعهدات به بیمه‌شدگان و مستمری بگیران از میانگین ۱۶  میلیارد تومان در سال ۹۲ به میانگین ماهیانه ۳۴ میلیارد تومان در سال ۹۵ افزایش یافته است.

منبع:تسنیم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top