skip to Main Content

چالش های زیست محیطی،دغدغه سمن هاست/پارسیان در مسیر توسعه قرار می گیرد

به گزارش پاریگاه خبری بادگیر؛رادمهر فرماندار پارسیان در نشست با فعالین محیط زیست شهرستان، ضمن قدردانی از تلاش سمن های زیست محیطی در سال۹۵گفت :انجمن های مردم نهاد دراین شهرستان توانستند سه سمن را به ثبت برسانندوچند سمن دیگر هم مقدمات ثبت آن انجام شده این در حالی است که درگذشته یک سمن در این شهرستان وجود نداشت ونگاه دولت به سمن ها به عنوان بازوان دستگهای اجرایی است .
رادمهر با بیان اینکه انجمن های پارسیان در استان هرمزگان مقام دوم را کسب کردند، تصریح کرد:تلاشهای ارزنده سمن ها یک نقطه امید بخشی برای شهرستان محسوب می شود و با توجه به فعالیت انجمن ها حس محیط زیستی و حس مطالبه گری مردم در راستای حفظ محیط زیست به جدیت شکوفا شده است .
فرماندار پارسیان با اشاره به دغدغه محیط زیستی و ابلاغ سیاستهای کلی محیط زیست توسط مقام معظم رهبری به دولت افزود: شهرستان پارسیان در آینده نزدیک در مدار توسعه قرار خواهد گرفت و باید صنایع با رعایت استانداردهای جهانی مرتبط با محیط زیست کار خود را آغاز کند وما مسئولین باید در راستای شعار سال اقتصاد مقاومتی و اشتغال ، تولید گام برداریم .
وی در ادامه به اهمیت حفظ محیط زیست به عنوان ضرورت امروز و حقوق آیندگان افزود: ما در شهرستان به دنبال توسعه و اشتغال و صنعت پاک هستیم و نه صنعتی که محیط زیست مردم را به مخاطره بیندازد که یکی از دغدغه های مهم سمن چالش های زیست محیطی است.
فرماندار و رئیس کارگروه محیط زیست شهرستان گفت : شهرستان پارسیان در نزدیکی بزرگترین میدان گازی خاورمیانه در منطقه پارس جنوبی و در مسیر جزایر کیش و قشم قراردارد و با تلاش دولت و مسئولین گردشگری جهت اجرای طرح دهکده گردشگری درشهرستان هستیم که در آینده نزدیک با اجرای این طرح بتوانیم ظرفتیها و پتانسیل این شهرستان را به کشور معرفی کنیم .
فرماندار پارسیان به مناسبت هفته زمین پاک اظهار داشت :باید مسئولین محیط زیست با راه اندازی همایش و کارگاه ها با هدف توسعه آموزشهای زیست محیطی ، اشاعه فرهنگ و اخلاق زیست محیطی،افزایش مشارکت دانش آموزان ،شهروندان و  فرهنگ سازی  و ارزش گذاشتن به محیط سالم برنامه ریزی کنند .
رادمهر با اشاره به انتخابات ۲۹اردیبهشت خاطرنشان کرد: وظیفه ما مسئولین، سمن ها و انجمن های مردم نهاد آن است که باید زمینه حضور گسترده و با شکوه مردم فهیم شهرستان در پای صندوق های اخذ رأی را فراهم سازیم تا برگ زرینی بر افتخارات این شهرستان رقم زند.

منبع:هرمز

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top