skip to Main Content

۱۵ هزار همیار طبیعت برای حفاظت از مراتع و جنگل‌های هرمزگان سازماندهی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری بادگیر،امید ذاکری گفت‌، با بیان اینکه هرمزگان بیش از ۷ میلیون و ۲۰۰ میلیون هزار هکتار وسعت دارد اظهار‌ داشت: از کل مساحت استان بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار جز اراضی ملی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به گستردگی حوزه استحفاظی منابع طبیعی استان بیان داشت: شاید به لحاظ نیروی انسانی و امکانات در محاسبه بر روی کاغذ نتوانیم کل استان را پوشش داده و حفاظت کنیم  ولی با توجه به اینکه حفاظت رکن اساسی و شعار سازمان حفاظت از منابع طبیعی و جنگلها است نخستین کلمه‌ای که در سازمان به آن توجه شده و با اولویت قرار دادن این وظیفه،  کل اراضی تحت حفاظت استان را محفاظت کرده و در طول شبانه روز با استفاده از کل نیروهای استان در این حوزه تلاش داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با بیان اینکه تمام پرسنل منابع طبیعی استان در راستای حفاظت از اراضی ملی، مراتع و جنگل‌ها خود را مسئول می‌دانند،  تصریح کرد: البته یگان حفاظت این سازمان با ۶۰ نفر نیرو به صورت تخصصی در تمام ایام سال انجام وظیفه می‌کنند.

ذاکری همچنین ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و برگزاری دوره های آموزشی حفاظت از  یک میلیون ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی مرتعی استان تا پایان سال به مردم وگذار می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات سازمان منابع طبیعی و آخیزداری در راستای  فرهنگسازی حفاظت از منابع طبیعی و جنگلها توسط نسل آینده افزود: با حضور در مدارس سازماندهی ۱۵ هزار نفر از دانش آموزان استان در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ را در دستور کار قرار داده‌ایم که تا کنون موفق به ثبت نام از ۱۰ هزار همیار طبیعت شده و با ارائه بسته های فرهنگی و آموزشهای لازم برای آنها کارت صادر شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان به فعالیت سازمان های مردم نهاد در حوزه اقدامات حفاظت از منابع طبیعی استان اشاره داشت و گفت: در بحث سازمان های مردم نهاد هرمزگان یک استان پیشرو است و چندین سازمان مردم نهاد فعال در سطح کشور دارد.

ذاکری در ادامه از سازمان‌های مردم نهاد مشق آفرینش، محافظان طبیعت، نگاهبانان جلگه میناب و …  در استان نام برد و بیان داشت:  با گسترش این نهادها در کنار فعالیت‌های سازمان و درراستای حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی، حس مسولیت‌پذیری جامعه نسبت به صیانت از جنگل‌ها و اراضی ملی استان افزایش یافته است.

منبع:تسنیم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top