skip to Main Content

جولان بی عفتی در سواحل هرمزگان؛ دل پرخون جنوبی های مهمان نواز از حرمت شکنی مهمان!

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ قدمت حجاب در ایران به قبل از ورود اسلام است و مسلمانان ایرانی چادر را به عنوان حجاب برگزیدند لذا استکبار که درصددنابودی معیار ها و آرمان های اسلام در جوامع مختلف بوده ایران اسلامی را  آماج ضربات و کارشکنی های خود قرار داده است.

مقوله پوشش و حجاب یکی از دغدغه های اساسی جوامع امروزی است که ذهن  اکثر مسئولان کشور و بالاخص مردم مناطق مختلف را به خود مشغول کرده و استان هرمزگان نیز از این مقوله مستثنی نیست.

حجاب حکم الهی است که رعایت آن صلاح و امنیت جامعه را موجب می شود اما پدیده بدحجابی و  بی حجابی به یکی از معضلات ضدفرهنگی عصر کنونی تبدیل شده که با گذشت زمان اشکال مختلفی به خود گرفته به گونه ای که با فرهنگ دینی و ملی در تضاد کامل قرار دارد.

استان هرمزگان به دلیل مجاورت با سواحل نیلگون خلیج فارس، کیلومترها مرز دریایی ، فعالیت های گسترده تجاری وهمچنین جاذبه های فرهنگی، گردشگری و آثار باستانی هر ساله مسافران و گردشگران زیادی را از اقصی نقاط دنیا به این خطه از سرزمین ایران می کشاند.

این استان با وجود سکونت ملیت های مختلف سنت ها و رسوم بومی و محلی خود را با اندک تغییراتی حفظ کرده و پیش از دوران قبل از انقلاب اسلامی نیز با پوشش های چندتکه جزو با حجاب ترین مردم ایران زمین بشمار می رفتند که موجب شگفتی مردم و نسل های جوان است.

سواحل و جزایر استان هرمزگان از جمله قشم، هرمز و کیش بعنوان قطب های جذب توریست در لیست اولین مکان هایی گردشگری هستند که مسافران برای لذت بردن از سواحل زیبا و  آب‌درمانی در بسیاری موارد برای اوقات فراغت، شنا در آب دریا، انتخاب می کنند.

سواحل زییا و موقعیت آب و هوایی مناسب استان هرمزگان  هر ساله شاهد گردشگرانی است که به روند حجاب اهالی بومی این منطقه خلل وارد کرده و ضربه های سهمگینی را بر سنت های تاریخی این استان زده اند.

کافی است که در ایام تعطیل و یا آخر هفته ها به سواحل بندرعباس ،جزایر قشم، هرمز و یا سایر شهرستان های هرمزگان سفر کنید تا شاهد موج بی حجابی در کرانه خلیج فارس باشید.

در بسیاری از نقاط سواحل مردم بدون توجه به موقعیت مکانی و با پوشش  هایی که در شان ملت اسلامی نیست،سواحل هرمزگان را با سواحل کشورهای خلیجی و  آنتالیا اشتباه گرفته و  بدون رعایت حجاب و پوشش اسلامی ساحل را به جولانگاه بدحجابی خود تبدیل کرده اند.

رواج ضد فرهنگ در مهد فرهنگ جنوب

چندی پیش حجت‌الاسلام اکبری رییس کل دادگستری هرمزگان نسبت به رواج این ضد فرهنگ در استان واکنش نشان داد و ضمن ابراز نگرانی از شنای مختلط در سواحل بندرعباس و جزیره هرمز، بیان کرد: مناطقی از ساحل بندرعباس و برخی جزایر استان به‌ویژه جزیره هرمز به جولانگاه برخی زنان و مردان بدحجاب تبدیل شده است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به اینکه زنان و مردان به بهانه شنا و استفاده از دریا، اقدام به شنای دسته جمعی و مختلط در مناطق ساحلی، در منظر شهروندان و بدون رعایت حجاب اسلامی می‌کنند،تصریح کرد: این نوع اقدامات خارج از عرف و هنجارشکنانه نه تنها موجبات آزردگی شهروندان عزیز و مردم استان را فراهم و امکان تفریح سالم و استفاده اخلاقی از دریا به عنوان یک موهبت الهی را از خانواده ها و مردم سلب کرده است، بلکه زمینه لازم برای بسیاری از جرایم و تخلفات؛ همچون مزاحمت برای نوامیس و نزاع و درگیری ناشی از آن را فراهم ساخته است.
وی از تصمیم ویژه دستگاه قضایی استان و نیروی انتظامی به منظور سر و سامان بخشیدن به وضعیت امنیت اخلاقی در نوار ساحلی بندرعباس و برخورد با این قبیل اقدامات هنجار شکنانه خبر داد.

سواحل را حریم خصوصی  کرده اند

اعتمادی، کارشناس امور خانواده با اشاره به رواج ناهنجاری های فرهنگی در سواحل شهر بندرعباس تصریح کرد: عده ای ساحل را استخر خانگی اشتباه گرفته و بدون در نظر گرفتن حقوق سایر شهروندان با پوششی نامناسب در مکان عمومی ظاهر می شوند که موجب شرمساری و مزاحمت برایسایر شهروندان است.

وی افزود: برای بهبود وضعیت حجاب باید تمام ارگان ها و دستگاه ها به یاری یکدیگر بیایند و با برنامه ریزی عقلانی به فرهنگسازی صحیحی بپردازند.

وضعیت حجاب در ساحل فاجعه آمیز است

ح. م یکی از دانشجویان هرمزگانی با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی امیر کبیر بندرعباس روبروی ساحل غدیر قرار دارد، گفت: وضعیت حجاب گردشگران در ساحل غدیر بندرعباس نامناسب است و این روند در ایام تعطیلات بحرانی تر می شود.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب شنای آقایان در ساحل اظهار کرد: مسافت بین  مکان پارک خودرو تا ساحل حدود ۵۰ متر است که افراد بدون رعایت بعد مکانی و حضور شهروندان بدون هیچ گونه شرم و حیایی پس از پارک خودرو، در همان جا لباس خود را عوض کرده و برای شنای به ساحل می رود .

این دانشجو افزود: دوش های آبی که در ساحل بندرعباس نصب شده است وضعیت فاجعه آمیز تری را برای ساحل رقم می زند زیرا پس از گرفتن دوش، با اینکه لباس پوشیده ای ندارد وارد آب دریا می شود.

وی تصریح کرد: شنای مختلط آقایان و خانم ها در ساحل وضعیت فاجعه آمیزی را در ساحل ایجاد می کنند البته با اینکه خانم ها سعی می کنند تا حدودی حجاب خود را رعایت کنند اما شرایط فعلی در شان بانوان یک جامعه اسلامی نیست.

این دانشجو با انتقاد از عملکرد دستگاههای اجرایی و نظارتی در سواحل گفت: مسبب اصلی این بحران مشکل نهادهای دولتی هستند که فضای مناسبی را برای شهروندان مهیا نکرده اند.

م. س یکی از شهروندان جزیره هرمز با اشاره به وضعیت نامناسب حجاب در ساحل این جزیره بیان کرد: روند بی حجابی در ساحل جزیره هرمز با گذشت بدتر می شود و همه اهالی شهروندان هرمز از این وضعیت شرمگین هستند.

وی با اشاره به تاکیدات امام جمعه هرمز در خصوص وضعیت حجاب گردشگران این اصل مهم را به مردم گوشزد کرده که تا کنون بی فایده بوده است.

از عواقب بدحجابی در جامعه پشگیری کنید

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نیز در گفتگویی با بیان اینکه بدحجابی خواست دشمن است، تاکید کرد: اجرای این امر به نفع تمامی انسان هاست لذا کسانی که به این امر الهی توجه نمی کنند به عمق این فریضه الهی نمی اندیشند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تاکید بر تذکر لسانی تصریح کرد:اگر در شهر ما چندین بار به افراد بدحجاب تذکر داده شود نهی از منکر به فرهنگ تبدیل می شود.

وی تذکر و نهی از منکر را وظیفه دینی دانست و گفت:مردم و مسئولان استان با افزایش اقدامات فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه رونق دهند تا از عواقب سوء این معضلات اجتماعی پیشگیری شود.

در سال‌های اخیر تهاجم فرهنگی دشمنان موجب شده است تا مسئله حجاب از طرف برخی بانوان کمتر رعایت شود و اکنون به شرایط بحرانی در جامعه تبدیل شود،مردم هرمزگان که تاکنون به خونگرمی و مهمان نوازی شهره عام  خاص بودند اکنون با حرمت شکنی گردشگران که احترام صاحب خانه را نگه نداشته اند دلگیر هستند و خونشان از بی عفتی ها به جوش آمده و منتظر برخورد قاطع و اساسی مسئولانی هستند که نسیم نوازشگر ساحل جنوب آنان را به خواب خرگوشی فرو برده و چشم هایشان در برابر ضد فرهنگ ها بسته اند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top