skip to Main Content

کاندیداها خدمات گذشته را زیر سوال نبرند/ مصوبات شوراها برای همه دستگاه‌ها لازم الاجرا است

به گزارش بادگیر به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین هاشمی تختی شامگاه جمعه در یک گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی بر مبنای رای مردم بنا نهاده شده و با تدبیر امام راحل از همان اولین تصمیمات کلیدی در پس از انقلاب، رجوع به آرای مردم حتی برای انتخاب نوع حاکمیت نیز در دستور کار اصلی حرکت انقلاب قرار گرفت و امام همیشه بر جمهوریت و اسلامیت نظام تأکید ویژه داشتند.

وی افزود: از صدر تا ذیل نظام جمهوری اسلامی بر پایه رای مردم شکل گرفته است و قانون اساسی کشورمان در اصول مختلفی بر رای مردم تأکید دارد و ما شاهد هستیم که از انتخابات مجلس خبرگان تا مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری تا اداره امور شهرها در قالب انتخابات شوراها با رای مردم صورت می‌گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان وظیفه نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا را که بر اساس قانون بر دوش مجلس شورای اسلامی قرار گرفته، یادآور شد و عنوان کرد: در این دوره از انتخابات نیز این وظیفه در سراسر کشور بر دوش ترکیبی از نمایندگان استان‌ها قرار گرفته که در استان هرمزگان نیز هیأت نظارت بر انتخابات شوراها متشکل از ۳ تن از نمایندگان استان است.

مدیریت واحد شهری نیاز اصلی توسعه شهرها است

هاشمی تختی در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص تأثیر شوراها بر توسعه شهرها و روستاها، به ضرورت شکل‌گیری مدیریت واحد شهری اشاره و بیان داشت: اعضای شوراها در هماهنگ‌ساختن دستگاه‌های مختلف برای توسعه یک منطقه نقش بسیار مهمی بر دوش دارند و نوع نگاه آنان می‌تواند به طور مستقیم بر کارآیی این نهاد اجتماعی اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: پرهیز از نگاه‌های قومیتی، حزبی، گروهی، جناحی و … از سوی اعضای شوراها می‌تواند گره‌گشای مشکلات شهرها و روستاها باشد و کلان نگری اعضای شوراها می‌تواند بر روند توسعه یک منطقه در آینده بسیار موثر باشد.

نماینده بندرعباس با بیان این که مصوبات شوراهای شهر و روستا برای دستگاه‌ها لازم‌الاجرا است، گفت: شوراها صرفا شورای شهرداری نیستند بلکه اگر بتوانند مصوباتی در زمینه‌های گوناگون در حوزه مدیریت شهری داشته باشند و این مصوبات با قوانین دیگر در تضاد نباشد، دیگر دستگاه‌ها را نیز برای مشارکت در روند توسعه شهری با هم هماهنگی کنند.

هاشمی تختی تصریح کرد: کاندیداهای انتخابات شوراها نباید صرفا از وضعیت موجود انتقاد کنند و از خدماتی که صورت گرفته غافل باشند بلکه باید با یک جامع‌نگری، برنامه‌های خودشان را برای بهبود وضعیت و شرایط ارائه کرده و بدانند زیر سوال بردن خدماتی که تاکنون انجام شده نمی‌تواند در موفقیت آنها موثر باشد و بعدها اثرات و تبعات آن دامن‌گیر خود آنها نیز خواهد شد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top