skip to Main Content

تمرکز تمام استانها بر تولید اشتغال‌زا/ پیگیری جدی شعار اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال/ سمنان می‌تواند مرکز خوبی برای جذب سرریز جمعیت تهران باشد

به گزارش بادگیر به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری فارس استان سمنان، حسن روحانی رئیس‌جمهوری دقایقی پیش در صدر هیأتی از اعضای کابینه دولت تدبیر و امید و مسؤولان کشوری از طریق هوایی وارد فرودگاه نیمه‌تمام سمنان شد و در گفت‌وگویی با مردم از طریق صداوسیمای مرکز سمنان اظهار کرد: دیدار با مردم غیور، مؤمن و دلاور استان سمنان مهم‌ترین هدف سفر به این استان است.

وی گفت: در سفرهای استانی، طرح‌ها و پروژه‌های مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد که باید نظارت‌های دقیقی بر آنها شود.

رئیس‌جمهوری افزود: بررسی پروژه‌ها و دستاوردهایی که تاکنون داشته‌ایم و برای ما مهم است، از دیگر اهداف سفر به سمنان خواهد بود.

روحانی اجرای کامل پروژه‌هایی که تا پایان عمر دولت امکان بهره‌برداری از آنها وجود دارد را مورد تأکید قرار داد و گفت: پروژه‌هایی که پیشرفت آنها در حال حاضر بین ۸۰ تا ۹۰ درصد است و روند فیزیکی خوبی را طی کرده، می‌تواند در همین ماه‌های پایانی عمر دولت تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: برخی از طرح‌ها و پروژه‌هایی که در سفر امروز به سمنان افتتاح می‌شود، در شهرستان‌های مختلف اجرایی شده و همچنین مواردی که لازم باشد، برای بخش تولید ملی و اشتغال مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس‌جمهوری گفت: امسال، سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» است و این امر با جدیت پیگیری خواهد شد.

روحانی افزود: استان‌ها در سراسر کشور امسال باید تلاش کنند تا بتوانند بر حوزه تولید اشتغال‌زا تمرکز خوبی داشته باشند.

وی تصریح کرد: استان سمنان نیز این ظرفیت را دارد تا در بخش‌های مختلف بتواند به رشد قابل‌توجهی برسد و جوانان تحصیل‌کرده فراوان در این استان فرهنگی زمینه‌ساز توسعه خواهند بود.

رئیس‌جمهوری افزود: استعدادهای فراوانی در زمینه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و … در استان سمنان وجود دارد و مشکل عمده استان، آب است که باید به صورتی حل‌وفصل شود.

روحانی بیان کرد: اگر مشکل آب در استان سمنان برطرف شود، این استان می‌تواند از لحاظ صنعتی و جذب سرریز جمعیت استان تهران مرکز خوبی برای کشور باشد و امیدواریم همه در این مسیر موفق باشند و مردم خوب این استان نیز بتوانند پیشرفت کشور و استانشان را نظاره کنند.

به گزارش بادگیر به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری فارس استان سمنان، سفر رئیس‌جمهوری و شماری از وزرا و مسؤولان کشوری به استان سمنان در حالی امروز صورت می‌گیرد که همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد در این سفر نیز دولت به رسانه‌های منتقد اجازه حضور در برنامه‌های سفر به سمنان را نداده است و تنها شماری از «رسانه‌های منتخب» در این سفر حضور خواهند داشت.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top