- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

افزایش ۱۱درصدی صادرات غیر نفتی از گمرکات بندرلنگه

مدیرکل گمرک بندرلنگه از افزایش ۱۱ درصدی صادرات غیرنفتی دریکساله ۱۳۹۴ نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ خبرداد.

شیبانی ۴۰۰ [1]

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، صفر شیبانی در نشست خبری در خصوص بخشی از عملکرد اداره کل گمرک بندرلنگه در سال ۹۴ عنوان کرد : درمدت یکساله ۱۳۹۴  بالغ بر۳۵۵۴۲۲ تن کالای غیرنفتی به ارزش ۳۶۶۰ میلیارد ریال از طریق این گمرک صادر گردیده است که از نظر ارزش ریالی نسبت به مدت  سال۹۳ بالغ بر ۱۱درصد رشد را نشان می دهد .

مدیرکل گمرک بندرلنگه با اشاره به جایگاه ویژه و مناسب بندرلنگه در خصوص نزدیکی مسیر به کشور امارات متحده عربی در استان هرمزگان جهت صادرات کالاها، عمده ترین کالاهای صادراتی را شامل میوه ، تره بار، خشکبار (کشمش ، خرما، انجیر)، مصنوعات و ظرف فلزی و پلاستیکی ، دام زنده، گچ ونمک صنعتی عنوان کرد که به مقصد کشورهای امارت و عمان صادر گردیده است .

شیبانی همچنین از افزایش ۱۲ درصدی ریالی و صفر درصدی وزنی واردات این گمرک نسبت به  سال ۹۳ اشاره کرد و گفت در مدت این یکسال بالغ بر ۱۸۸۰۹۷ تن کالا به ارزش ۱۴۲۴۲ میلیارد ریال از طریق گمرک بندرلنگه وارد کشور گردیده است . ایشان افزودند: ارزش ریالی واردات در مدت مشابه سال ۹۳ چیزی درحدود ۱۲۷۶۷ میلیارد ریال با تناژ ۱۸۹۰۰۳  تن کالا بوده است .

وی بیشترین کالاهای وارداتی را از کشورهای چین ، و امارات با اقلامی چون خودرو، حبوبات ، ادویه جات ، قطعات کامپیوتر ، لوازم خانگی ، لوازم یدکی خوردو ، پارچه ، پوشاک ، تخته چند لا و MDF خام دانست.

مدیرکل گمرک بندرلنگه در پایان گزارش خود گفت : مقایسه ارزش درآمدهای وصولی این گمرک در مدت یکساله ۹۴ رشد ۲۶ درصدی را نشان می دهد. وی این ارزش را بالغ بر ۶۳۷۸ میلیارد ریال بیان نمود و ادامه داد :در سال گذشته همین ارزش درمدت مشابه چیزی درحدود ۵۰۵۶ میلیارد ریال بوده است که در مقایسه کلی حاکی از رشد بالغ بر ۲۶ درصدی درآمدهای وصولی اداره کل گمرک بندرلنگه در یکساله۱۳۹۴ نسبت به یکساله ۱۳۹۳ بوده است .