skip to Main Content

فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد:ارتش در راستای اجرای تدابیر فرمانده کل قوا اقدامات نظامی انجام می دهد/ چهلمین ناوگروه با هدف برقراری امنیت اعزام شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بادگیر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  ناوگروه سی و هشتم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن شهید نقدی و ناو جمهوری اسلامی لاوان و ناو جمهوری اسلامی بوشهر بوده است، گفت : این ناو شکن علاوه  بر مأموریت اطلاعاتی عملیاتی مأموریت آموزش عملی دانشجویان نیروی دریایی را نیز به‌عهده داشته است.

وی با اشاره به حضور این ناوگروه  در آبهای دور و عبور از خط استوا، حضور در نیمکره جنوبی و بازدید  از بندر دارالسلام کشور تانزانیا به‌منظور ارسال پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای مسلمان و هم‌خط منطقه اظهار کرد:حضور در خلیج عدن و مبارزه با دزدی دریایی برای عبور بی‌دغدغه خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از منطقه ویژگی‌های این ناوگروه می باشد.

 

سیاری یادآور شد: یکی از ناوهای کشورهای ائتلاف طی اقدامی سعی در بازدید از یک نفتکش متعلق به خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران می‌کند که با اعلام حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش منطقه را ترک کرده و به صلابت و اقتدار نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران پی می‌برد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حضور دانشجویان به‌عنوان کارورزی در این ناوگروه تصریح کرد: گزارشات این ناوگروه بیانگر این مهم است که دانشجویان بسیار کارورزیده و از مهارت بالایی برخوردار می‌شوند که در ادامه مسیر خدمت بسیار مؤثر است.

وی بیان داشت: ناوگروه سی و نهم ناوشکن جمهوری اسلامی ایران (الوند) نیز با طی‌کردن یک مسیری به‌سمت خلیج بنگال، در مراسم استقلال کشور هندوستان شرکت‌کرد و قبل از ناوگروه سی و هشتم وارد شده بود.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار بادگیر با اشاره به اعمال تحریم ها از جانب کشورهای غربی گفت:  ساخت ناوشکن جمهوری اسلامی ایران (جماران)، دماوند و سهند در نیروی دریایی در شرایط تحریم، ثابت کرد که تحریم‌ها تأثیر نداشته و در چارچوب تحریم به بزرگترین پیشرفت‌ها دست یافتیم.

 

وی با بیان اینکه اگر کشورهای مخالف جمهوری اسلامی ایران با تمام  امکانات جمع شوند قطعاً  نمی‌توانند از پیشرفت کار در نیروی دریایی جلوگیری کنند، تأکید‌ کرد:  همچنان با اقتدار مسیر ساخت و ساز و تأمین تجهیزات موردنیاز را انجام می‌دهیم به مخالفت برخی کشورها در برگزاری رزمایش‌های جمهوری اسلامی ایران توجه نمی‌کنیم لذا برای انجام رزمایش با هدف ارتقای قدرت دفاعی به حرف کسی گوش نمی‌دهیم  و در راستای اجرای تدابیر فرمانده کل قوا، اقدامات نظامی را انجام می‌دهیم.

سیاری از اعزام ناوگروه چهلم با هدف برقراری امنیت خلیج عدن، باب المندب و دریای سرخ خبر داد وگفت:حضور مقتدرانه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال اقیانوس هند به‌ویژه خلیج عدن، باب المندب و دریای سرخ  در راستای اجرای فرامین فرمانده کل قوا با اقتدار در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد:  این ناوگروه متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران (البرز) و ناو جمهوری اسلامی ایران (تنب) است اعزام می‌شوند.

 

 

انتهای پیام/پ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top