skip to Main Content

فرمانده کل ارتش:سیادت دریایی به معنای آقایی در دریابدون خوی تجاوزگری/ حضور ناوگروه ایرانی در آب‌های آزاد برتری دریایی است

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بادگیر؛ امیر سرلشکر عطاءالله صالحی،فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم استقبال از ناوگروه سی وهشتم ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور دانشجویان در این ماموریت دریایی گفت : دانشجویان نیروی دریایی ارتش تنها دانشجویان در نیروهای مسلح هستند که عملیات‌های راهبردی را در دوران دانشجویی تجربه می‌کنند.

وی ماموریت راهبردی را برگرفته از فکر راهبردی دانست و اظهار کرد: دانشجویان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همسان با فرماندهان خود با حضور در ماموریت های دریایی کسب تجربه می‌کند.

صالحی افزود: حضور ناوگروه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد و دوردست را یک نوع سیادت دریایی و به معنای برتری و آقایی دریایی است.

 

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به حضور ناوهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس و دریای عمان تصریح کرد:  قوی‌ترین ناوها با به‌روزترین تجهیزات وقتی وارد خلیج فارس و تنگه هرمز می‌شود و طبق اظهارات فرمانده ناوگروه‌های خارجی ناو محافظ قرار می‌دهند تا از احتمال ضربه و خطر جلوگیری کنند.

 

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ناوهای فرامنطقه‌ای حاضر در خلیج فارس به سمت کشورهای سواحل جنوبی سیادت و به سمت سواحل شمالی ذلت، ترس و نگرانی دارند.

صالحی با بیان اینکه ناوگروه‌های نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از ۷هزار مایل دریایی را  با صلابت پشت سرگذاشته است و منافع ملی کشور ار در آب‌های آزاد حفظ کرده اند، یادآورشد: یکی از نفتکش‌های کشور ما در چند روز اخیر توسط ناو یکی از کشورهای عربی جزو ائتلاف تهدید به بازدید شده بود بلافاصله پس از اطلاع از حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش منطقه را ترک کرد که نشان دهنده سیادت دریایی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سیادت دریایی به معنای آقایی در دریاها بدون خوی تجاوزگری است، افزود: قدرت و صلابت در نیرو بدون تجاوز و برای حفظ منافع وجود دارد چنانچه اگر مورد هر نوع تهدید و تجاوزی قرار گیرد محکم ترین و سخترین پاسخ ها را به تجاوزگر می دهد.

 

فرمانده کل ارتش با بیان  اینکه  همیشه یک فرمانده قدرتمند می‌تواند این توان را به زیردستان خود منتقل کند،گفت: امروز مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در جبهه‌های مقاومت در دور دست ترین مناطق تلاش شبانه روزی می کنند و مهمترین دست آورد آنها حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران است.

 

انتهای پیام/پ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top