skip to Main Content

بودجه سال ۹۵ با محوریت مهار رکود و ایجاد اشتغال بررسی می‌شود

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه تقدیم شده دولت به مجلس با محوریت مهار رکود و ایجاد اشتغال بررسی می‌شود.

 

جباری

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، احمد جباری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به دلایل تأخیر دولت در ارائه بودجه سال ۹۵ کشور به مجلس اظهار داشت: زمان ارائه بودجه به مجلس نیمه آذرماه هر سال است اما به دلیل آن که دولت در حال انجام مذاکرات هسته‌ای برای رفع تحریم‌ها بود، تصمیم گرفت تقدیم لایحه بودجه و نهایی ساختن برخی سرفصل‌ها را به پس از اجرای برجام و رفع تحریم‌ها موکول کند.

وی گفت: طبیعی است که دولت بنا داشت تا با توجه به شرایط حاصل از اجرای برجام سرفصل‌های بودجه سال ۹۵ را تنظیم و مقررات مالی خود را اصلاح کند و لذا بودجه در اواخر دی‌ماه به مجلس رسید و زمان کافی برای بررسی آن به دلیل تعطیلی سه هفته‌ای مجلس برای انتخابات فراهم نشد.

نماینده بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس افزود: با برگزاری انتخابات و رقم خوردن حماسه با شکوه ۷ اسفند، مجلس فعالیت خود را آغاز کرده و کمیسیون‌های تخصصی مجلس بر موضوع بررسی بودجه سال آینده کشور متمرکز شدند.

جباری خاطرنشان کرد: لایحه بودجه پس از اعلام وصول از سوی هیأت رئیسه و در صحن علنی مجلس به کمیسیون های تخصصی تحویل می‌شود تا نمایندگان با مطالعه دقیق آن، پیشنهادات خود را به کمیسیون‌ها تحویل و کمیسیون‌ها پس از بررسی و تصویب پیشنهادات نمایندگان آن را به کمیسیون تلفیق می‌سپارند و پس از آن رای‌گیری نهایی در مورد بندهای بودجه در طول مدت زمان حدود سه هفته در شیفت‌های متراکم کاری تصمیم‌گیری نهایی شده و تصویب می‌شود.

وی با اشاره به اولویت‌های مهم بودجه در سال آینده نیز بیان داشت: تمرکز دولت و مجلس بر مهار رکود ناشی از سیاست‌های ضدتورمی و تقویت اشتغال در کشور است. با این حال تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی و تلاش برای تداوم مهار تورم در کشور نیز از دیگر اولویت‌های مورد نظر نمایندگان است.

رئیس کمیته حمل و نقل مجلس اضافه کرد: شماری از بنگاه‌های کوچک و بزرگ اقتصادی با مجموعه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند که جز با تدابیر دولت و بهبود فضای تولید در کشور قابل رفع نیست و بنابراین مجلس در قالب کمیسیون اقتصادی و برنامه بودجه در این باره نیز با وزرای اقتصادی دولت جلسه خواهد داشت.

جباری اظهار داشت: در کمیسیون عمران نیز سرفصل‌های عمرانی با حضور وزرای اقتصاد، راه و شهرسازی، نیرو و کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد و طی دو روز گذشته با برخی از معاونین این وزارتخانه‌ها جلسات تخصصی زیادی داشتیم تا امکان عملیاتی کردن بودجه سال آینده را مورد بررسی قرار دهیم.

نماینده غرب هرمزگان با بیان این که جلب اعتبارات عمرانی ملی برای تکمیل پروژه‌های مهم و بزرگ استان هرمزگان ضروری است، گفت: اقدامات خوبی از سوی استانداری هرمزگان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای پیگیری اعتبارات ملی برای توسعه استان در زمینه‌های مختلف صورت گرفته و امیدواریم ما نیز در مجلس بتوانیم با نقش‌آفرینی هر چه بیشتر امکان تحقق مطالبات مردم در این زمینه را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: همکاری در زمینه هدایت مناسب اعتبارات به سوی استان هرمزگان و تشویق حضور سرمایه‌گذاران برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح استان‌ها ضروری است و در این زمینه همکاری خوبی میان دولت و مجلس به‌خصوص در سطح استان در جریان است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: تزریق اعتبارات مناسب به پروژه‌های عمرانی با پیشرفت بالاتر از ۷۰ تا ۸۰ درصد و حل مشکلات اعتباری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نیرو، نفت و کشور برای تسریع در اجرای پروژه‌ها می‌تواند گره‌گشای رکود در کشور بوده و به رونق اقتصادی نیز کمک کند.

جباری در پایان به اولویت مهم مجلس در زمینه اشتغال اشاره کرد و گفت: جهت‌گیری بودجه سال آینده را به سوی ایجاد اشتغال پایدار هدایت خواهیم کرد و بدون شک با تلاش دولت در این زمینه و به واسطه رفع تحریم‌ها سال خوبی را در پیش خواهیم داشت.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top