skip to Main Content

سرپرست اداره اوقاف بستک خبر داد: اخذ ۲۴ فقره سند مالکیت مرتبط با موقوفات بستک

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بستک از اخذ ۲۴ فقره سند مالکیت موقوفات در این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
خبرگزاری فارس: اخذ ۲۴ فقره سند مالکیت مرتبط با موقوفات بستک

به گزارش خبرگزاری بادگیر، رضا درخشنده بعد از ظهر امروز در نشستی مرتبط با آخرین وضعیت موقوفات در این شهرستان گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون تعداد ۲۴ سند مالکیت موقوفات اعم از ۱۶ موقوفه شهری و هشت موقوفه روستایی اخذ شده است.

وی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این اقدام ارزشمند افزود: سند‌دار کردن موقوفات شهرستان با پیگیری‌های اداره اوقاف و امور خیریه و همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره ثبت اسناد و املاک و همچنین شوراهای اسلامی شهر و روستا انجام شده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بستک، حفظ و حراست از موقوفات را وظیفه‌ای ملی دانست و گفت: موقوفات به عنوان سرمایه‌ای ملی نقش مهمی در رفع نیازهای جامعه دارد و اوقاف به منظور حفظ این اماکن عام‌المنفعه، برنامه‌ای جامع در دستور کار خود دارد.

درخشنده ثبت و سند‌دار کردن موقوفات شهرستان را از مهمترین برنامه‌های اوقاف در بستک دانست و افزود: با توجه به تاکیدات نماینده ‌ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، برای تمامی موقوفات اعم از مساجد، آب انبارها، زیارتگاه‌ها، آرامستان‌ها، مدارس علوم دینی، دارالقرآن‌ها، کاروانسراها، غسالخانه‌ها و خانه‌های خیریه با نام واقف و به نمایندگی از طرف اوقاف و امور خیریه سند مالکیت اخذ خواهد شد.

لازم به ذکر است بالغ بر ۲ هزار موقوفه در سطح شهرستان وجود دارد که تاکنون برای ۳۴۶ موقوفه سند مالکیت صادر شده است.

شهرستان بستک در شمال غرب هرمزگان واقع شده با استان‌ فارس همجوار است.

در این شهرستان از دیرباز خیران و نیکوکاران بخش قابل توجهی از امکانات و ظرفیت‌هایی که منافع آن به عموم می‌رسد را مهیا و ایجاد کرد‌ه‌اند.

در بستک ساخت مدرسه، مسجد و آب‌انبار سبب شده است که این گونه موقوفات از فراوانی بالایی نسبت به دیگر موقوفات برخوردار شوند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top