- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

پالایشگاه گاز بندرآفتاب تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس گفت: پالایشگاه گاز بندرآفتاب تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

جباری [1]

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، احمد جباری شامگاه دوشنبه در جمع مردم بندرلنگه اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه مشکل آب و برق درشهرهای غرب هرمزگان حل شده و امروز با مشکل بی‌آبی به مانند گذشته روبه‌رو نیستیم.

وی اظهارداشت: در برنامه ششم توسعه به بحث اشتغال پایدار برای آینده و همچنین توسعه گمرکات در غرب استان از جمله توسعه حوضچه گمرک بندرلنگه و ایجاد گمرک مستقل برای بندرکنگ در نظر گرفته شده‌است.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث توسعه انتقال خط راه آهن در شهرهای جنوبی ایران از جمله در مسیر شهرستان‌های پارسیان و همچنین بندرلنگه تا مسیر قشم در برنامه ششم مطرح می‌شود.

جباری از توسعه پالایشگاه گاز در بندرلنگه خبر داد و گفت: این پالایشگاه واقع در بندرآفتاب تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد و این خود باعث رونق اشتغال خواهد شد و چهره شهرهای غرب استان را متحول خواهد ساخت.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه و ماندگاری در ساحل و اقتصاد دریامحور تصریح کرد: استفاده از دریا بدون گمرک و فراهم نبودن زیرساخت و امکانات مناسب امکان ندارد لذا این مهم نیز در دستور کار قرار گرفته و در خرداد ماه ابلاغ خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: بحث برجام به فرجام رسید و در سال آینده، سالی را توام با رونق اقتصادی در منطقه پیش‌رو خواهیم داشت و مردم به آینده امیدوار شوند.