skip to Main Content

در سه حوزه انتخابیه شرق، غرب و مرکز استان ۴۱.۳ درصد تأیید صلاحیت شده‌اند

رئیس هیات نظارت شورای نگهبان در هرمزگان گفت: در سه حوزه انتخابیه شرق، غرب و مرکز استان ۳۱ نفر مورد تایید قرار گرفته‌اند که ۴۱.۳ درصد مجموع داوطلبان است.

خبرگزاری فارس: تایید صلاحیت 31 نفر از داوطلبان در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، علی‌اکبر وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس، اظهار داشت: در بحث بررسی وضعیت صلاحیت نامزدهای انتخاباتی که توسط هیئت نظارت استان صورت گرفته، از مجموع ۱۰۱ نفری که داوطلب شده بودند، مجموعا ۲۴ نفر انصراف داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دو نفر نیز در مرحله اجرایی رد صلاحیت شدند و اعتراضی نکرده‌ و بدین ترتیب پرونده آنها بسته شد، افزود: در مرحله نخست ۲۶ نفر کلا از کاندیداتوری انتخابات خارج شده و هیئت نظارت کار بررسی ۷۵ نفر را انجام داده است.

رئیس هیات نظارت شورای نگهبان در هرمزگان ادامه داد: بعد از بررسی‌ها، مجموعا در سه حوزه انتخابیه شرق، غرب و مرکز استان ۳۱ نفر مورد تایید قرار گرفته‌اند که ۴۱.۳ درصد مجموع داوطلبان است.

وحیدی با اشاره به دریافت شکایات در محل استانداری‌ها، عنوان کرد: در این مرحله رسیدگی به شکایات توسط شورای نگهبان انجام می‌شود که مدت قانونی آن یک روز بعد از دریافت نتایج بررسی صلاحیت‌ها است.

وی افزود: کسانی که مدارک و مستنداتی دارند و فکر می‌کنند ممکن است رأی تغییر یابد، می‌توانند آنها را ارایه کنند که بلافاصله از طریق سیستم در اختیار شورای نگهبان قرار داده می‌شود.

رئیس هیات نظارت شورای نگهبان در هرمزگان تصریح کرد: بر اساس قانون، بعد از رسیدگی صلاحیت‌ها و احراز هویت در شورای نگهبان، مهلت یک هفته‌ای برای افرادی که رد صلاحیت شده‌اند در نظر گرفته شده است.

وحیدی گفت: در انتها نیز لیست اسامی برای انتشار آگهی انتخابات ارایه می‌شود.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top