skip to Main Content

شجاعی آموزگاری شاعر و سخن پرداز

پایگاه خبری بادگیر شخصیتهای شاخص فرهنگی و هنری غرب استان را معرفی می کند.

صلاح الدین شجاعی، شاعر و سخن پرداز، فرزند عبدالله در روستای فتویه از شهرستان بستک هرمزگان دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی خود را در زادگاهش و مجتمع آموزشی ایرانیان دبی به اتمام رسانید و در دبیرستان و دانشسرای دبی ادامه تحصیل داده و از مرکز تربیت معلم بندرعباس فارغ التحصیل گردید.

شجاعی ۲

سال ها با عشق فراوان در کسوت معلمی در آموزش و پرورش خدمت کرد و به دانش آموزان فرزندان شهر و دیار خود الفبای جاودانگی آموخت. بالاخره پس از سی سال خدمت در سمت های مختلف آموزشی و اداری ، در سال ۱۳۸۱ به افتخار بازنشستگی نائل آمد.

شجاعی از سنین کودکی به شعر و ادبیات پارسی علاقه مند بود و معلمی، زمینه ساز شکوفایی استعداد های بالقوه وی در عرصه ی شعر و شاعری گردید. همچنین در محافل و کانون های شعر و ادب حضور فعال داشته و با کودکان و نوجوانان و جوانان مستعد و علاقه مند به شعر و ادب و شعرای استان و کشور ارتباط تنگاتنگی داشته است.
پس از بازنشستگی از اداره آموزش و پرورش بستک با پی گیری های مستمر و مکاتبات متعدد توانست با اخذ مجوز، کانون بازنشستگان آموزش و پرورش بستک را تأسیس نماید که در حال حاضر و از سال ۱۳۸۸ به عنوان رئیس هیأت مدیره ی کانون در کنار سایر اعضای هیأت مدیره، کانون خدمات صنفی به پیشکسوتان عزیز فرهنگی ارائه می نماید.

علاوه بر فعالیت های فرهنگی، ایشان پند سالیست به عنوان عضو شورای حل اختلاف شهر بستک با دادگستری شهرستان بستک نیز همکاری دارد همچنین ایشان با رادیو تلویزیون مرکز خلیج فارس (بندر عباس) همکاری دارد و در تهیه ی برنامه های تلویزیونی و رادیویی به عنوان یک چهره ی فرهنگی و یک شاعر، حضوری فعال و مستمر دارد.
آقای صلاح الدین شجاعی در حال حاضر ساکن شهر بستک بوده و در کنار خانواده اش زندگی می کند. و تاکنون دو کتاب از ایشان چاپ و منتشر گردیده است.

۱ـ بستک و فرایند توسعه: که در ابعاد جغرافیایی، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی به معرفی بستک پرداخته و این شهرستان تاریخی را تا حدودی که مقدور بوده است در یستر توسعه و عمران و آبادانی به خوانندگانش شناسانده و مشکلات و نیازهایش را برشمرده است.
۲ـ در هوای بادگیر: شامل اشعار و سروده های ایشان می باشد که در قالب های غزل، مثنوی، سپید، مخمس، ترکیب بند، رباعی و دوبیتی با زبان فارسی و گویش محلی بستکی در سال ۱۳۸۸ به زیور چاپ و طبع آراسته و منتشر گردیده است.
۳ـ همچنین آقای شجاعی مجموعه دیگری از اشعار و سروده هایش آماده ی چاپ و انتشار دارد که در آینده نزدیک چاپ و منتشر می گردد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top