skip to Main Content

مدیر کل ارشاد: پهنای گسترده جغرافیای هرمزگان محل خودنمایی فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌شود+ ۶ تصویر

با حضور ۳۰ شاعر از ۶ شهرستان هرمزگان هشتمین جشنواره استانی شعر نبوی با معرفی برگزیدگان در پارسیان به کار خود پایان داد.

4J8A3504

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، علیرضا درویش‌نژاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان شب گذشته در مراسم اختتامیه جشنواره استانی شعر نبوی اظهار داشت: پیامبر اسلام الگویی بی بدیل از عرفان را به جهانیان عرضه کرد و امروز مردم برخوردار از زیبایی‌های مهربانی آن حضرت هستند.

وی اضافه کرد: اعتبار هنر به نگاه‌های زیبای پیامبر رحمت به دنیای پیرامونی خود است لذا هنر نقش مهمی در بهره‌گیری از خوبی‌های نبوت است تا انسان‌ها را به اصل خود یعنی کمال بشریت وصل کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با اشاره به بیانات رهبری در خصوص فرهنگ و هنر خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرهنگ و هنر را به هوایی تشبیه فرموده که انسان آن را تنفس می‌کند لذا ما در مجموعه فرهنگی استان بر این باور هستیم که این هوا باید کاملا لطیف و پاکیزه باشد و دیدگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز استمرار همین نگاه است.

درویش نژاد تمرکز زدایی از تولیدات فرهنگی و هنری را یکی از سیاست‌های کلان سیاست‌گذاران فرهنگی استان خواند و تصریح کرد: تمرکز زدایی از برنامه‌های فرهنگی و توزیع آن در استان باعث می‌شود تمامی مردم از اجرای برنامه‌ها برخوردار شوند و امروز نیز این رویداد مهم ادبی استان در همین راستا شکل گرفته است و با برگزاری جشنواره استانی شعر بلوچ در جاسک و جشنواره‌های استانی دیگر در سیریک و میناب تداوم خواهد یافت.

وی ایجاد فضا و بستر سازی در حوزه‌های فرهنگی را وظیفه ذاتی ارشاد دانست و عنوان کرد: نگاه کلان دولت تدبیر و امید در حوزه‌های فرهنگی و هنری بر اساس دغدغه‌هایی است که مقام معظم رهبری تبیین فرموده‌اند لذا تصمیم بر این است که پهنای گسترده جغرافیای استان محل خودنمایی فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشد.

یاد آور می‌شود؛ هشتمین جشنواره استانی شعر نبوی با حضور ۳۰ شاعر از شش شهرستان استان اشعار خود را قرائت کردند و در پایان از برگزیدگان جشنواره تجلیل به عمل آمد.

در کنار جشنواره‌ استانی شعر نبوی برنامه‌هایی از قبیل نمایشگاه پوشش‌های محلی با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، برپایی نمایشگاه عکس‌های اردیبهشت هرمزگان، رونمایی از تندیس بزرگ نماد زن جنوب، کارگاه نقاشی با هدف توسعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی در صرفه‌جویی مصرف آب و نیز برگزای جشنواره غذاهای بومی و محلی نیز برگزار شد.

4J8A3118 4J8A3128 4J8A3359 4J8A3420 4J8A3462 4J8A3504

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top