skip to Main Content

به تصمیم قاطع اهالی رسانه استان احترام گذاشته شود/ هیات مدیره در نشست رسانه‌ایی مستندات کاملی ارائه خواهد کرد

مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان با بیان اینکه به تصمیم قاطع اهالی رسانه استان باید احترام گذاشته شود،گفت: متولیان انتظار نداشته باشند اساسنامه دیکته شده را به مطبوعات تحمیل کنند زیراعضوگیری براساس اساسنامه ابلاغی موارد تبعیض آمیز را ایجاد کرده و روزنامه نگاران و خبرنگاران واقعی را از حضور در تشکل صنفی محروم می کند و باید متناسب با شرایط و داشته های رسانه ایی استان باشد زیرا فلسفه تشکل های صنفی تعامل و همه جانبه نگری بین تمام اعضاست نه اینکه رفتار تحکم امیز و پذیرش بدون قید و شرط مواردی که به آن اعتقادی نیست به بهانه حمایت داشته باشند.

4J8A2710

به گزارش روابط عمومی خانه مطبوعات هرمزگان، فاطمه رکن الدینی در جمع خبرنگاران درخصوص نتیجه جلسه صدور احکام هیات مدیره خانه مطبوعات دور ششم تصریح کرد: هر گونه بی حرمتی به مجمع انتخابات خانه مطبوعات استان، هتک حرمت به رسانه های هرمزگان است.

وی اضافه کرد: هر گونه رفتار در اثر بی کفایتی و سوء مدیریت متولی فرهنگی استان و هتک حرمت ۱۰۴ ( دوسوم اعضا) عضو خانه مطبوعات که از پارسیان تا جاسک در این انتخابات حضور داشتند صورت بپذیرد، در سابقه ذهنی فرهنگ دوستان و اهالی رسانه تا ابد خواهد ماند.

وی افزود : روزگذشته نشستی با حضور کارشناس اعزامی ، معاون اجرایی مدیرکل مطبوعات داخلی و آقایان دبیری نژاد،عطایی دریایی و نعمتی به عنوان معترضین به برگزاری انتخابات برگزار و مستندات کمیته تطبیق و تصمیم گیری درخصوص انتخابات که خود افراد مذکور بوده اند ارایه شد.

رکن الدینی با اشاره به مستندات حاوی تاییدیه ۱۶۴ نفر اعضا پالایش شده با امضا اعضای کمیته تطبیق که جهت تسهیل عضو گیری براساس اساسنامه مطابق با بضاعت موجود و واقعی رسانه های استان تشکیل شد تصریح کرد: متاسفانه پس از ماه ها برگزاری جلسات و تسهیل اساسنامه توسط ارشاد و این کمیته ؛نتیجه ایی جز هتک حرمت اهالی رسانه نداشت و اعضای کمیته اسامی و افراد عضو شده را که خود تایید کرده بودند غیرقانونی اعلام و با بیان مواردی تسهیل شده دراساسنامه که شرایط را برای حضور فعالان واقعی ایجاد می کرد ؛ مجمع انتخاباتی که خود متولی آن بودند را زیر سوال بردند.

وی گفت : اگر قرار بود عین اساسنامه عضوگیری شود چرا این کمیته تشکیل و هزینه های مادی و معنوی توسط ارشاد بر دوش دولت گذاشته شد؟

وی با بیان اینکه حتی با وجود انعطاف این کمیته بسیاری خبرنگاران اصیل و با سابقه در بخش های مختلف رسانه ایی به بهانه نداشتن هیچ نوع بیمه از عضویت در تشکل صنفی شان محروم شدند، یادآور شد: قبل از تشکیل کمیته تسهیل و تطبیق اعضا، شورای مرکزی خانه مطبوعات اقدام به عضوگیری عین اساسنامه کرد که تعداد اعضا از حدود ۴۰۰ عضوخانه مطبوعات به تعداد انگشتان دست هم نرسید و این کمیته به دلیل اعتراض اعضا به اساسنامه شکل گرفت که انتظار می رفت حرمتی برای امضای های خود قایل باشند.

مدیرعامل خانه مطبوعات تاکید کرد: اینگونه رفتارها و ایجاد حواشی توسط برخی افراد به نام مطبوعات برای رسیدن به خواسته ها ومنافع شخصی و سیاسی آنهم در در آستانه دو انتخابات مهم کشوری ودر هفته ایی که به نام وحدت نامگذاری شده است؛هزینه ایی جز شکاف و تخریب جایگاه استان در سطح کشور را نخواهد داشت و ما نسبت به این رفتارها هشدار می دهیم.

رکن الدینی با اشاره به اینکه موارد تخلف ارشاد اسلامی هرمزگان در این جلسه مطرح شد بیان کرد: با وجود پاسخ های قانونی ومستند چندان توجهی نشد و اکنون اداره کل ارشاد باید پاسخگوی مجمع تایید شده توسط خود باشد.

این فعال رسانه ایی تاکید کرد: متولیان انتظار نداشته باشند اساسنامه دیکته شده را به مطبوعات تحمیل کنند زیراعضوگیری براساس اساسنامه ابلاغی موارد تبعیض آمیز را ایجاد کرده و روزنامه نگاران و خبرنگاران واقعی را از حضور در تشکل صنفی محروم می کند و باید متناسب با شرایط و داشته های رسانه ایی استان باشد زیرا فلسفه تشکل های صنفی تعامل و همه جانبه نگری بین تمام اعضاست نه اینکه رفتار تحکم امیز و پذیرش بدون قید و شرط مواردی که به آن اعتقادی نیست به بهانه حمایت داشته باشند.

وی تصریح کرد: به زودی هیات مدیره خانه مطبوعات در نشست رسانه ایی به ابعاد و انتشار مستندات کاملتری خواهد پرداخت و هر گونه معامله بنام تعامل را بر نمی تابند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top