skip to Main Content

شهروند درجه دو نداریم / برای نخستین‌بار سفیر اهل سنت اعزام کرده‌ایم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران شهروند درجه دو نداریم، گفت: دولت یازدهم برای نخستین‌بار یک سفیر اهل سنت اعزام کرده است.

خبرگزاری فارس: شهروند درجه دو نداریم / برای نخستین‌بار سفیر اهل سنت اعزام کرده‌ایم

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی جنتی امشب در همایش وحدت و همدلی که به مناسبت هفته وحدت و گرامیداشت سالروز ولادت نبی اکرم (ص) با حضور علمای اهل سنت و تشیع برگزار شد، اظهار داشت: پیامبری که ما افتخار پیروی از این حضرت را داریم به گفته قرآن کریم اشرف مخلوقات و اسوه و الگو برای تمام عالمیان بوده و آیه رحمتی برای تمام جهانیان است.

وی ادامه داد: باید زندگی و سیره پیامبر را به خوبی کاوش کرد و ما که مدعیان پیروی از آن حضرت هستیم بتوانیم آنگونه که او زیست به او اقتدا کنیم و در آن جهت قدم برداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه پیامبر دعوت به توحید و دوری از شرک و بت‌پرستی کرد، افزود: باید پرسید که چه شد که پیامبر در طول ۲۳ سال توانست تاثیرات شگرفی به تمام جزیره‌العرب بگذارد و امروز بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ مسلمان پیرو او هستند.

جنتی با بیان اینکه پیامبر اسلام منادی اخلاق و انسانیت بود، اضافه کرد: پیامبر اهل عفو و بخشش و به دور انتقام‌جویی و کینه‌جویی و حامی مظلومان در برابر ستمگران بود و به حدی متواضع بود که زمانی که در بین یاران خودش می‌نشست کسی نمی‌توانست او را از یارانش تشخیص بدهد.

وی اضافه کرد: ما که امروز به عنوان جمهوری اسلامی ایران پرچمدار اسلام و وحدت هستیم، باید تلاش کنیم خودمان را با سیره پیامبر و رفتار و سیره وی نزدیک کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هفته وحدت میراث امام خمینی کبیر است، افزود: این ابتکاری است که این شخصیت بزرگوار برای نزدیک‌تر کردن مسلمانان ترویج کردند و این نهال امروز به عنوان یک درخت تنومند درآمده و نه تنها در ایران اسلامی بلکه در بسیاری از کشورهای اسلامی، مسلمانان در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و از مشترکاتشان سخن می‌گویند.

جنتی با بیان اینکه در کشور اسلامی ایران همه به نقاط مشترک برای وحدت تکیه و تاکید داریم، افزود: همه در کشور از مشکلاتی همانند مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به اندازه یکسان رنج می‌بریم، بنابراین باید با تمام وجود برای رفع مشکلات در کنار هم قرار بگیریم.

وی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید مبحث دفاع از حقوق شهروندی را به عنوان یکی از سیاست‌های راهبردی خود در این دو سال مورد پیگیری قرار داده است تا از این رهگذر، برابری همه شهروندان به صورت عملی تضمین شود.

این مسئول با بیان اینکه در کشور شهروند درجه دو نداریم، افزود: همه باید با توجه به شایستگی‌هایی که دارند در حاکمیت و مدیریت کشور شریک باشند.

جنتی افزود: در استانی همانند هرمزگان، پیروان مذهب تشیع و تسنن در کنار همه برای آبادی و عمران هر چه بیشتر کشور کار و فعالیت دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در این دولت برای نخستین بار یک سفیر از اهل سنت به خارج از کشور اعزام شد.

وی گفت: بنده به شخصه به مدت دو دهه است که معتقد بودم و هستم که از اهل سنت که نیروهای دیپلمات قوی نیز بودند باید پست‌های سفارتی بگیرند و همین‌طور معتقد بوده‌ام که در مناطق سنی‌نشین نیز بر اساس شایسته‌سالاری از برادران اهل سنت استفاده شود.

جنتی اضافه کرد: در دولت همواره از طرف ریاست جمهور و سایر اعضا تاکید بر استفاده از نیروها براساس شایسته‌سالاری است‌ و عقیده بر این است اگر شهروند ارمنی، یهودی و یا آشوری داریم، که شایستگی لازم را داشته و به نظام معتقد است از وجود او برای پست‌های مدیریتی و سایر امور استفاده شود.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top