skip to Main Content

صدور مجوز برای راه‌اندازی مرکز اسلامی اهل سنت در هرمزگان

استاندار هرمزگان از صدور مجوز برای راه‌اندازی مرکز اسلامی اهل سنت در هرمزگان خبر داد و گفت: این مرکز می‌تواند از سراسر کشور طلبه جذب کند.

خبرگزاری فارس: صدور مجوز برای راه‌اندازی مرکز اسلامی اهل سنت در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل خبرگزاری فارس از بندرعباس، جاسم جادری امشب در همایش وحدت و همدلی که به مناسبت هفته وحدت و گرامی‌داشت ولادت نبی اکرم (ص) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد برگزار شد، اظهار داشت: امشب شبی مقدس و بی‌نظیر است چرا که رسول مهربانی و اخلاق با ورود خود به این دنیا تحسین کائنات را برانگیخته است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه تولد پیامبر اسلام به همراه نشانه‌های متعددی بوده است، اضافه کرد: خداوند به پیامبر می‌فرماید که بر اساس نرم‌خویی همه گرد تو جمع آمده‌اند.

وی افزود: پیامبر توانست در سرزمینی که مردمش به جاهلیت و عصبیت شهره بودند، صلح و نرم‌خویی و دینداری ترویج و حاکم کند.

جادری ادامه داد: بعد از پیروزی جمهوری اسلامی ایران در جریان انقلاب، ایران اسلامی به منادی وحدت در دنیای اسلام مبدل شد به نحوی که امروز فلسطینی سنی و حزب‌الله لبنان شیعی چشم امید و مایه‌ دلگرمی‌اش انقلاب اسلامی ایران است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه این استان در بین تمام استان‌های کشور، نماد همدلی و برادری است افزود: وحدت در هرمزگان به نحوی است که نمی‌توان گفت پیروان دو مذهب‌، چرا که به دلیل اتحاد مثال‌زدنی انگار یکی هستند.

جادری با بیان اینکه وحدت به معنی یکی بودن و یکی شدن در عقاید و باورها نیست، اضافه کرد: معنی وحدت تکیه به مشترکات دینی و منافع ملی و مرزی است.

وی با بیان اینکه امروز اهل سنت در احداث مدرسه، بیمارستان و امور خیر و سود رسانی به جامعه و کشور بسیار فعال هستند، اضافه کرد: اهل سنت در هرمزگان، محب اهل بیت (ع) هستند و بسیاری از مشکلاتی که در سایر نقاط است در هرمزگان وجود ندارد.

به گفته استاندار هرمزگان، دولت تدبیر و امید با سلسله اقدامات ارزشمند به نیروهای شایسته اهل سنت فرصت مشارکت در پست‌های مدیریتی در سطح فرمانداری، معاونت استاندار، مدیر کلی و بخشدار و سایر سمت‌ها داده است.

وی در ادامه از اخذ مجوز برای احداث “مرکز بزرگ اسلامی اهل سنت” در هرمزگان خبر داد و گفت: این مرکز می‌تواند از سراسر کشور دانشجو و طلبه جذب کند.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز ما هنر را محدود به موسیقی، نقاشی و فیلم نمی‌بینیم اضافه کرد: امروز بزرگ‌ترین هنر دولت تدبیر و امید هنر گفت‌وگو است که به وسیله این هنر گفت‌وگو که در دنیا جواب داد، حقانیت ایران اسلامی به اثبات رسید.

جادری در بخش دیگری از سخنان از استان هرمزگان به عنوان یک استان فرهنگی، و با مردمی با اصالت و با ظرفیت بالا در امور اقتصادی و اجتماعی یاد و اضافه کرد: به برکت وحدت و امنیتی که نتیجه تدبیر علمای اهل سنت و تشیع است، این استان به یکی از استان‌های امن و ایمن برای فعالیت‌های اقتصادی و سایر فعالیت‌ها تبدیل شده است.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top