skip to Main Content

افزایش علاقه‌مندی معلمان عامل رشد علمی مدارس است

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌ و پرورش هرمزگان گفت: برای ارتقای جایگاه علمی استان و بهبود کیفیت آموزش نیازمند برنامه‌ریزی و ایجاد انگیزه در معلمان و دانش‌آموزان هستیم.

IMG_3661

به گزارش پایگاه خبر بادگیر از بندرخمیر در غرب هرمزگان، موسی دادی‌زاده صبح امروز در نشست مدیران و معاونان آموزشی مدارس بندر خمیر اظهار داشت: فراهم کردن بینش و تفکر مثبت برای حضور معلم در کلاس یکی از مؤلفه‌های موفقیت در امر آموزش به حساب می‌آید.

وی کارآمدی فرآیند تعلیم و تربیت را نیازمند به‌روز بودن معلم، علاقه دانش‌آموز و کیفیت‌بخشی تدریس عنوان کرد و افزود: هرمزگان نیازمند جایگاه بهتری در زمینه رشد آموزشی است و باید با برنامه‌ریزی بهتر بستر ورود به تحصیلات عالی را در دانشگاه‌های معتبر برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان باید با آموزش همراه باشد و با مدیریت مناسب زمینه لازم برای رقابت تحصیلی در بین دانش‌آموزان به وجود آید.

دادی‌زاده با اشاره به اینکه در زمینه توازن بین ‌رشته‌ای، هنوز با وضعیت متعارف فاصله زیادی داریم، گفت: با توجه به وضعیت استان نیازمند تحصیل دانش‌آموزان بیشتری در رشته‌های پایه هستیم و مدیران باید با درایت در زمینه هدایت تحصیلی و توازن رشته‌ها فعالیت کنند.

وی استفاده از ظرفیت‌های موجود و تعیین هدف و برنامه‌ریزی را عامل بهبود کمیت و کیفیت آموزش ‌و پرورش منطقه دانست و تصریح کرد: راه‌اندازی مجمع خیّران علمی، بهره‌گیری از مشاوران، اجرای طرح معلم‌یار و استفاده از فرهنگیان مجرب می‌تواند کمک مناسبی برای برون‌رفت از وضعیت فعلی و رشد بیشتر باشد.

به گفته این مقام مسئول مدارس در ایام امتحانات دی‌ماه نباید تعطیل شوند و با توجه به فرصت اندک سال تحصیلی فرآیند آموزش باید با جدیت دنبال شود.

مدیر آموزش ‌و پرورش بندر خمیر نیز در این نشست با اعلام اینکه اولویت اصلی در مجموعه آموزش ‌و پرورش تربیت نیروهای شایسته و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان است، گفت: آموزش‌ و پرورش جایگاه عقلانیت و تدبیر است و تمامی مسائلی که منجر به رشد دانش‌آموزان و کسب موفقیت آنان در عرصه‌های اجتماعی می‌شود مورد حمایت قرار می‌گیرد.

ناصر عسکری‌زاده امتحانات را عامل ارزیابی دانش‌آموز، خانواده‌ها و معلمان توصیف و خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری امتحانات دی‌ماه در مدارس این شهرستان اندیشیده شده است و مدیران باید بر اساس دستورالعمل‌های دریافتی اقدام به برگزاری امتحانات کنند.

پرسش و پاسخ مدیران در خصوص ارتقای جایگاه آموزشی و بررسی میانگین نمرات به ‌صورت درس به درس و مقایسه با سال گذشته از دیگر برنامه‌های این هم‌اندیشی بود.

شهرستان بندر خمیر در ۸۰ کیلومتری غرب بندرعباس واقع‌ شده است و بیش از ۱۱ هزار دانش‌آموز در مدارس آن تحصیل می‌کنند.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top