skip to Main Content

توپ برخورد با مدیران متخلف در زمین استاندار هرمزگان

با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات، شهرهای هرمزگان از جمله مرکز استان نیز شاهد برگزاری همایش‌ها و نشست‌های انتخاباتی است که در این میان همواره دغدغه تخلفات و عدول مسئولان دولتی از قوانین انتخاباتی مطرح است.

خبرگزاری فارس: توپ برخورد با مدیران متخلف در زمین استاندار هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، این شهر طی روزهای اخیر میزبان حجت‌الاسلام موسوی لاری در گوشه و کنار بوده است.

وی که گویا از روزهای قبل در این شهر ساحلی حضور داشته است، روز گذشته با شرکت در همایش مشارکت حداکثری که با پخش کلیپ معروف “نوسفر” و حضور نمایندگان ادوار گذشته مجلس البته از طیف اصلاح‌طلب برگزار شد، به سفر خود به هرمزگان پایان داد.

هر چند سفر و سخنرانی وزیر کشور دولت اصلاحات در همایش مذکور، از حاشیه‌ها و تنش‌های اخیر که برای وی در برخی از استان‌های دیگر حادث شده، عاری و مبرا بود و در فضایی کاملا آرام پیش رفت، اما این همایش در ابعادی دیگر در نوع خود قابل تأمل است.

استاندار هرمزگان در ماه‌های اخیر در سخنانی که مرتبط با انتخابات و تخلفات قانونی در این زمینه بوده، سخنانی قاطع و شفاف پیرامون برخورد‌ با مدیران متخلف داشته است.

به عنوان نمونه وی روزهای گذشته در سخنانی که بر روی وب‌سایت استانداری و سایر رسانه‌ها نیز قرار گرفت به شدت پیرامون تبعات فعالیت‌های انتخاباتی با استفاده از امکانات و جایگاه‌های دولتی به مدیران هشدار داده است.

ذکر این مطلب به آن دلیل است که همانطور که در همایش مشارکت حداکثری که بیشتر رنگ و بوی انتخابات و تبلیغی برای اصلاح‌طلبان و اتحاد بیشتر این طیف داشت، چند تن از مدیران دولتی از جمله مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و مشاور جوانان استاندار حضور داشتند که این امر با توجه به سخنان اخیر مدیر عالی دولت در هرمزگان قابل تامل است.

جاسم جادری استاندار هرمزگان در جدیدترین سخنان خود پیرامون تخلفات انتخاباتی و تاکید بر بی‌‌طرفی مسئولان و مدیران دولتی گفته است: با هرکس که بخواهد در انتخابات از قانون عدول کند، برخورد جدی صورت می‌گیرد و همه باید توجه داشته باشند که قانون فصل‌الخطاب است.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات پیشگیرانه در بحث جرائم انتخاباتی در هرمزگان افزایش خواهد یافت، افزود: به مسئولان و دست‌اندرکاران اخطار جدی می‌دهم که امکانات دولتی نباید له یا علیه فردی در انتخابات استفاده شود و رعایت اصل بی‌طرفی و حق‌الناس دانستن رای مردم موجب افزایش اعتماد عمومی و بالا رفتن مشارکت مردم در انتخابات می‌شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: ما باید اصل بی‌طرفی را رعایت کنیم و اگر کسی در انتخابات خود را به عنوان کاندیدای دولت معرفی کند با او برخورد جدی صورت می‌گیرد و بنده بارها اعلام کرده‌ام که دولت هیچ کاندیدایی در انتخابات آینده ندارد.

جادری با بیان اینکه فعالیت لحظه به لحظه کاندیداهای انتخاباتی رصد می‌شود، تصریح کرد: بنده ضمن دعوت کاندیداها به رعایت اخلاق اسلامی و انتخاباتی، می‌خواهم که از سیاه‌نمایی وضعیت جامعه برای گرفتن رای به طور جدی خودداری شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما برگزاری انتخاباتی قانونمند و با مشارکت حداکثری مردم است و نباید علایق شخصی و جناحی موجب خدشه به رکن مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی شود.

حال با وجود این سخنان شفاف از طرف استاندار هرمزگان که در روزهای اخیر به تیتر یک رسانه‌های محلی و خبرگزاری‌های فعال در این استان نیز تبدیل شد، باید دید که وی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان در همایش مذکور که به نوعی یک همایش تبلیغی محسوب می‌شود، چه برخوردی خواهد کرد.

چرا که در صورت عدم برخورد لازم همانگونه که استاندار هرمزگان در سخنان خود نیز بر آن تاکید دارد، مسئولان دیگر نیز مبادرت به شرکت در چنین نشست‌هایی خواهند کرد و از طرفی نیز افکار عمومی در ذهن خود سخنان استاندار را تشریفاتی ارزیابی خواهند کرد.

منبع: فارس

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top