skip to Main Content

پارسیان مقام دوم تولید گوجه استان هرمزگان/ کاشت ۲ هزار هکتار گوجه فرنگی در پارسیان

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان ضمن اشاره به کاهش ۱۵ درصدی سطح زیر کشت گوجه فرنگی گفت: ۴۰۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی شهرستان بیمه شده است.

گوجه

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، یعقوب دلدار اظهار داشت: گوجه پارسیان یکی از مرغوب‌ترین گوجه‌های فصلی جنوب کشور به حساب می‌آید و در بسیاری نقاط کشور آن را به خوبی می‌شناسند.

وی اضافه کرد: هر ساله دو هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت گوجه فرنگی اختصاص داده می‌شود که امسال با توجه به طرح اصلاح الگوی کشت این میزان با کاهش ۳۰۰ هکتار روبرو شد.

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان در ادامه خاطرنشان کرد: ۱۵ درصد کاهش سطح زیر کشت تأثیری بر میزان برداشت ندارد زیرا با استفاده از نشای مرغوب و مکانیزه شدن بخش‌هایی از کشت، میزان برداشت بین ۷۰ تا ۷۵ هزار تن ثابت خواهد ماند.

دلدار با اشاره به لزوم بیمه محصولات کشاورزی یادآور شد: همه ساله بخشی از کشاورزان به دلیل حوادث غیر مترقبه دچار آسیب می‌شوند که بیمه می‌تواند بخش مهمی از خسارات وارده را جبران کند لذا بدین منظور با اطلاع رسانی به کشاورزان موفق شدیم ۴۰۰ هکتار از اراضی گوجه فرنگی شهرستان را بیمه کنیم.

دبیر کارگروه کشاورزی پارسیان جایگاه تولید شهرستان را در استان دوم دانست و افزود: شهرستان پارسیان از لحاظ تولید پس از کهورستان در مقام دوم قرار دارد و از نظر سطح زیر کشت بعد از بندرعباس و کهورستان در مقام سوم هست اما مرغوبیت گوجه و زودرس بودن آن توانسته جایگاه ویژه‌ای را برای این محصول در کشور ایجاد کند.

یادآور می‌شود؛ شهرستان پارسیان با برخورداری از زمین‌های مرغوب کشاورزی یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی هرمزگان به حساب می‌آید و همه ساله از نیمه آبان تا پایان فروردین گوجه شهرستان در بازارهای کشور به فروش می‌رسد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top