skip to Main Content

انجمن اهل قلم می‌تواند ظرفیت‌های فرهنگ مکتوب بستک را نمایان کند/ صابر رحیمی رئیس انجمن اهل قلم بستک شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستک از تشکیل انجمن اهل قلم شهرستان و انتخاب آقای صابر رحیمی به عنوان مسئول آن انجمن خبر داد.

 قاسم زاده ۷۶۰۹۷

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، کاظم قاسم زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستک اظهار داشت: شهرستان بستک یکی از شهرستان‌های فرهنگی و اهل قلم استان هرمزگان و جنوب کشور به حساب می‌آید لذا وجود انجمنی که فعالیت‌های فرهنگ مکتوب را رصد کند و به آن جهت بدهد ضروری به نظر می‌رسید.

وی اضافه کرد: این اداره با مشورت علاقمندان به تألیف کتاب و پژوهشگران تصمیم به راه‌اندازی انجمن اهل قلم در شهرستان گرفت که مورد استقبال فرهنگ دوستان قرار گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستک همچنین اظهار کرد: پیشینه فرهنگی بستک نشان می‌دهد بسیاری از بزرگان اهل قلم به ویژه جنوب کشور، از این شهرستان بوده‌اند و برخی از کتاب‌ها تا مدت‌ها در حوزه‌های علمیه اهل سنت تدریس می‌شده اما بخشی از فرهنگ مکتوب شهرستان متأسفانه گرد و غبار فراموشی بر آن نشسته که امید می‌رود این انجمن بتواند با برنامه‌ریزی بخشی از میراث مکتوب شهرستان را معرفی کند.

قاسم‌زاده استفاده از ظرفیت پژوهشگران را از دیگر برنامه‌های انجمن اهل قلم شهرستان عنوان و تصریح کرد: پژوهشگران به عنوان سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی شهرستان می‌توانند نقش مهمی در ارائه ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرستان داشته باشند که همه این اهداف در قالب انجمن اهل قلم محقق می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان در پایان گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته و مشورت با بزرگان علمی شهرستان آقای صابر رحیمی از فرهنگیان پیشکسوت به عنوان مسئول انجمن اهل قلم شهرستان معرفی شد و برنامه‌های پیشنهادی خود را طی جلسه‌ای اعلام کرد که در درازمدت نتایج مطلوب آن متوجه جامعه فرهنگی شهرستان خواهد شد.

4J8A9311تصویر صابر رحیمی

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top