skip to Main Content

کمبود اعتبار دلیل ناتمامی پروژه راه پارسیان-بندرعباس/ مالیات بر ارزش افزوده جزیره لاوان به بندرلنگه اختصاص یافت

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:پروژه نیمه تمام راه پارسیان-بندرلنگه -بندرعباس و کمربندی بندرلنگه به دلیل کمبود اعتبارات باقی مانده است.

جباری ۵۴۱

به گزارش پایگاه خبری بادگیر؛ احمدجباری، نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی شبکه اطلاع رسانی هرمز با اشاره به مطالبات مردم غرب استان در زمینه تامین آب شرب گفت: در گذشته مردم شهرستان های بندرلنگه ، بندرکنگ و بستک آب مصرفی خود را از طریق آبرسانی با تانکر تامین می کردند که با پیگیری طرح آبرسانی در سال ۸۷ مردم شهرستان لنگه از خط محرم برخرودار شدند.

وی با بیان اینکه ساحلنشینان بندرلنگه و پارسیان اکثرا لنج دار و دریانورد بودند و در این شهرستانها بندرصیادی وجود نداشت، اظهار کرد:در سال ۸۸ با همکاری نمایندگان مجلس بودجه ای برای ایجاد موج شکن توصیف شد و در تمام سواحل جنوبی نوار موج شکن ایجاد شد.

جباری با اشاره به مشکلات بهداشت و درمان در شهرستان های بندرلنگه و بستک افزود:در سال ۸۷ کلنگ احداث بیمارستان در این دو شهرستان زده شد که بیمارستان بندرلنگه با مساعدت وزیر وقت، دکتر دستجردی  پس از احداث به دستگاه سی تی اسکن و ام ار آی و دانشگاه پرستاری تجهیز شد همچنین بیمارستان بستک در ماههای گذشته با حضوروزیر بهداشت افتتاح  و به دستگاه سی تی اسکن تجهیز شد.

وی مشکلات راه و جاده را از دیگر دغدغه های مردم غرب هرمزگان دانست و  ادامه داد: در سال ۸۷ با در نظر گرفتن ردیفی در بودجه کل کشور و اعتبار ۲۰میلیاردی  راه پارسیان-بندرلنگه و خمیر تعریض شد و از بندرخمیر تا پاسگاه مهتابی بندرلنگه ۹۰درصد پیشرفت داشته است.

 

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس با بیان اینکه مسیر کنار سیاه در شهرستان بستک نیز در سال ۸۷ کلنگ  احداث آن زده شد که پس از سه سال افتتاح شد، افزود: راه ارتباطی بین مهران به لمزان در بخش جناح نیز برقرار شد که با احداث این جاده مسیر سه ساعته به کتر از نیم ساعت کاهش یافت.

وی تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده شرایط آلایندگی جزیره لاوان به خزانه کشور واریز می شد که باید به شهرستان بندرلنگه اختصاص داده می شد لذا این مهم در برنامه بودجه توسعه تصویب شد که درآمد حاصل از لاوان دربندرلنگه هزینه شود.

جباری با اشاره به زیرساخت های برق رسانی در استان گفت: در گذشته به علت عدم توسعه یافتگی خاموشی های مکرر مشاهده می شد که از طریق پیگیری وزاری کشور اعتبار از خزانه کشور لحاظ شد که به با ایجاد شبکه های جدید خاموشی ها در شهرستان های غرب استان و پارسیان به کمترین حد خود کاهش یافت.

وی با بیان اینکه پروژه نیمه تمام راه پارسیان-بندرلنگه -بندرعباس و کمربندی بندرلنگه به دلیل کمبود اعتبارات باقی مانده است، خاطرنشان کرد: پروژه انتقال آب دریا از بندرچارک به بستک و مسیر جاده خور از بستک به شیب کوه ناتمام و رها شده مانده که به دنبال اتمام آن از طریق مجلس هستیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top