skip to Main Content

حمایت از خانواده‌های شاهد و ایثارگر وظیفه ذاتی بنیاد شهید است

رئیس بنیاد شهید بندرلنگه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کنار حمایت از خانواده‌های شاهد و ایثارگر را وظیفه ذاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست.
خبرگزاری فارس: حمایت از خانواده‌های شاهد و ایثارگر وظیفه ذاتی بنیاد شهید است

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، ابراهیم آفند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرلنگه اظهار داشت: وظیفه ذاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و خدمات‌رسانی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر است که یکی از اهداف برنامه‌های این تشکل انقلابی را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: شهرستان‌های غرب استان از جمله بستک، بندرلنگه، پارسیان و جزیره کیش با مدیریت یکپارچه بنیاد شهید و امور ایثارگران بندرلنگه اداره می‌شود و این اداره در دیگر شهرستان‌های غربی استان دفتر نمایندگی دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بندرلنگه تصریح کرد: غرب استان هرمزگان در مجموع ۱۲۲ شهید، ۲۱۱ جانباز، ۴۵ آزاده و ۷۰۰ خانواده شاهد و ایثارگر مهاجر دارد که از این اداره خدمات دریافت می‌کنند.

آفند در خصوص وضعیت هزینه‌های درمانی خانواده‌های زیر پوشش گفت: کلیه خدمات درمانی، دارویی، آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی بدون سقف هزینه به صورت رایگان در تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی ارائه می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: این اداره علاوه بر پرداخت حقوق ماهانه، هزینه‌ای نیز به صورت ماهانه جهت حق پرستاری اقشار ایثارگر زمین‌گیر پرداخت می‌کند تا با استفاده از پرستار بتوانند خدمات بهداشتی و رفاهی دریافت کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران غرب هرمزگان با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی نیز اظهار داشت: بابت اشتغال فارغ‌التحصیلان ایثارگر در دستگاه‌های دولتی اقدامات خوبی صورت گرفته و از کل سهمیه‌های استخدامی هر دستگاه ۲۵ درصد آن به ایثارگران و خانواده‌های شاهد اختصاص داده شده و همچنین پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی بابت طرح‌های تولیدی و کشاورزی به صورت سرانه هر طرح حداقل یک میلیارد ریال و صنایع خرد و تبدیلی ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

آفند یکی دیگر از خدمات جامعه ایثارگری و شاهد را موضوع مسکن دانست و خاطرنشان کرد: واگذاری قطعات زمین مسکونی، وام ساخت و خرید مسکن به مبلغ ۵۷۵ میلیون ریال به ازای هر نفر با کارمزد ۴ درصد و پرداخت کمک هزینه بلاعوض تامین مسکن بین ۴۵ تا ۷۰ میلیون ریال انجام می‌شود.

رئیس بنیاد شهید غرب هرمزگان گفت: خدمات حقوقی شامل پرداخت هزینه قرارداد و حق‌الزحمه وکالت جهت پرونده‌های در جریان محافل قضایی مربوط به جامعه ایثارگری و شاهد و رسیدگی حقوقی از طریق وکلای مستقر در اداره کل بنیاد شهید استان نیز از دیگر خدماتی است که این اداره به جامعه هدف خود می‌دهد.

این مقام مسئول از پرداخت ۱۰۰ درصد هزینه‌های شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر شاغل به تحصیل در کلیه دانشگاه‌های غرب استان خبر داد و اضافه کرد: ۱۵۹ نفر از دانشجویان میهمان در غرب استان را پذیرش کردیم و تحت پوشش داشتیم که به صورت میانگین تقریبا ۲۰ مورد فارغ‌التحصیل مقطع دکتری در دانشگاه‌ها بین‌المللی کیش از بین خانواده‌های ایثارگر بوده‌اند.

آفند پرداختن به موضوعات فرهنگی و هنری با هدف ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از نیازهای امروز جامعه دانست و تصریح کرد: نصب تابلوهای تبلیغاتی، چاپ کتاب‌های خاطرات و آثار شهدا، اردوهای فرهنگی، کلاس‌های آموزشی، مرمت و فضاسازی مناسب گلزارها و حمایت از یادواره‌های شهدا یکی از بهترین روش‌های توجه به موضوع ایثار و شهادت در شهرستان است که امید می‌رود این نوع فعالیت‌ها به صورت فراگیر در تمامی مناطق غرب استان انجام شود.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top